Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall MG100hdfx


jsss

Anbefalte innlegg

Hei,

Usikker på om dette er riktig plass å spørre, men prøver likevel. Har stående en forsterkertopp og et kabinett som jeg tidlig i tenårene brukte når jeg skulle lære meg å spille gitar. De siste 10 årene har den bare stått og støvet ned. Jeg har null peiling på slikt utstyr, og lurer på om noen mener det har noen verdi? 

Er merket med Marshall MG100hdfx og MG412A . Har googlet litt å sett at dette nødvendigvis ikke er verdens beste utstyr, men virker litt unødvendig å bare kaste det i disse gjenbruksdager. Er det noe å selge eller er det bare å kjøre på dynga? Setter pris på tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Troll skrev:

Siden du vurdere å kaste den, så ville jeg hørt med en lokal ungdomsskole om de kunne fått bruk for den i form av donasjon. Da går den hverfall til et godt formål, tipper flere skoler hadde satt pris på dette. 

Støtter den. Evt. kan det jo være gutten eller jenta til noen du kjenner som har begynt å spille, som kan ha stor nytte av den. Hadde jeg fått (evt. fått kjøpt veldig billig) en slik en da jeg begynte å spille, hadde jeg vært i himmelen! :)

Du må i hvert fall ikke kaste, så lenge det funker noenlunde greit.

Endret av Audun
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vokste selv opp med en Marshall MG10! Den gjorde jobben. Helt til jeg prøvde noe annet 😅 men helt klart at et stykk fungerende forsterker kommer garantert noen til gode.

Denne har veldig steril, superclean og flat sound, hadde vært artig å kjørt noen amp sims inn i power ampen og sett om den leverte. 

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Troll skrev:

Vokste selv opp med en Marshall MG10! Den gjorde jobben. Helt til jeg prøvde noe annet 😅 men helt klart at et stykk fungerende forsterker kommer garantert noen til gode 

Skal ikke si hva jeg vokste opp med... 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første amp på slutten av 70 s fender princeton reverb - deretter 100w Marshall topp uten preamp med den gamle mindre skriften - kjøpte så en ny M Boogie 50w topp i usa sommeren 84 . Senere en Fender princeton 2 - så en Seymour Duncan 100w sak der en kan bytte preamp røre på noen moduler el84 rør . Så har jeg to tidlig 70s fender champ - og 2 Marshall Studio 15 tidlig 90s tror jeg de er . Til slutt bytta jeg til meg en MB dusl rectifier 100w . Den brukte jeg mest . Kjøpte en 1990 Marshall 50w jmc 900 ( billig 2500,-) . Men bruker en liten Marshall cdr 15w for lav volum øving i stua ( ellers freaker kattene ut) med kun en mxr fullbore metal og en EH delay . Før hadde jeg et vanvittig stereo oppsett . Det var så galt jeg måtte lage koblingskjema for å feilsøke når noe var galt . Spiller mer og bedre uten alle effektene. Vaser bare vekk tid på å justere effekter fant jeg ut . Har de fleste ampene liggende unntatt Mesa 50w toppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.