Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

All-round-mic til heimebruk?


Kossoff

Anbefalte innlegg

Det kommer veldig an på hvilket resultat du vil ha. Hvis du kun vil ta opp ideer og slikt, vil jo en mic ala Sennheiser E906, Shure SM58 (57) gjøre jobben. Vil du ha det litt mer proft, er en stormembran kondensatormikk være et bedre valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutes ago, Audun said:

Det kommer veldig an på hvilket resultat du vil ha. Hvis du kun vil ta opp ideer og slikt, vil jo en mic ala Sennheiser E906, Shure SM58 (57) gjøre jobben. Vil du ha det litt mer proft, er en stormembran kondensatormikk være et bedre valg.

Det er det jeg driver og vurderer. Heller egentlig mer mot en stormembran kondensatormikk, men ser at de koster en del. Jeg er dog god venn med bruktmarkedet, så det trenger ikke å være så farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutes ago, Kossoff said:

Det er det jeg driver og vurderer. Heller egentlig mer mot en stormembran kondensatormikk, men ser at de koster en del. Jeg er dog god venn med bruktmarkedet, så det trenger ikke å være så farlig.

Hvor mye er 'en del' ? 

Og hvor mye har du å bruke på en mikrofon ? 

Har et par "standard" stormembrankondiser her ... Sontronics STC-2 og Behringer B2 Pro, men di ligger for det meste i eskene sine ... Synes di blir klønete å plassere da man har begrenset med plass! da med sånn 'cage' type oppheng ...

Liker bedre Ear Trumpet Labs Edwina, JZ Vintage 47 og E906 type mikrofoner ! 

Blir jo mye forskjellig her da ! Banjo, Mandolin, Gitar, Dobro e.t.c ... Så det å enkelt kunne vinkle mikrofonen i alle retninger er et stort pluss for meg ! ;) 

Endret av juzzizhow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Audun said:

Har ikke prøvd denne selv, men Røde har ord på seg for å være veldig kurant ifht. pris, så jeg tok sjansen på å tipse om den... 😉

Har fått noen tips om Røde selv, så kan godt være et fint kjøp. Har også fått noen tips om Aston Origin eller Spirit. Noen som har erfaringer med dem? Har lest meg litt opp nå, og mikrofoner byr jo på et vell så dypt hull som pedaler osv. Ikke bra... 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.