Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

À moi, finalement - Le bleu du blues


Hugo

Anbefalte innlegg

Takk for respons. :)

En stund siden jeg lytta til denne låta.

"Blokkfløyte på speed"-effekten er en kombinasjon av volumpot, vibarm og kjip gitarlyd.

Altså ingen vah/volumpedal...

Da får vi ta gjennomgangen...

Bruker en kraftig modda 90's strat. Har David Gilmour plekterbrett-oppsett, dvs. aktive EMG single coiler og noe mid-boost + "et eller annet som veksler mellom hot og classic SC" som tonekontroller. Gitaren har en to-punkts tremolo som er vinkla opp i taket, grafitt her og der, låsbare stemmeskruer og den er nedhøvlet (klossen under metalldingsen det står Fender på) bak de øverste båndende for å nå bedre opp til "toppen". Vibarmen er bøyd i alle slags vinkler for å passe mellom alle fingrene på en gang, og hullet i blokka er fyllt igjen med hamp og fet guffe. Jeg bruker 011 EB som jeg stemmer ned en halvtone så tonen blir tjukk og god (og kjip). Utenpå strengene legger jeg mine nakene fingre uten plekplekplek. Deretter går kabelen inn i en Pod XT Live som er innstilt på en amp som brøler mest mulig på doble strenger, men alikevel gir meg cleanlyd når volumpoten kjøres ned - tydeligvis uten så mye klang og delay. Pleier å dytte en kabel fra Liven til en Fender Hot Rod Deluxe, men det er ikke tilfellet på dette opptaket.

... Da var det avslørt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for respons. :)

En stund siden jeg lytta til denne låta.

"Blokkfløyte på speed"-effekten er en kombinasjon av volumpot, vibarm og kjip gitarlyd.

Altså ingen vah/volumpedal...

Da får vi ta gjennomgangen...

Bruker en kraftig modda 90's strat. Har David Gilmour plekterbrett-oppsett, dvs. aktive EMG single coiler og noe mid-boost + "et eller annet som veksler mellom hot og classic SC" som tonekontroller. Gitaren har en to-punkts tremolo som er vinkla opp i taket, grafitt her og der, låsbare stemmeskruer og den er nedhøvlet (klossen under metalldingsen det står Fender på) bak de øverste båndende for å nå bedre opp til "toppen". Vibarmen er bøyd i alle slags vinkler for å passe mellom alle fingrene på en gang, og hullet i blokka er fyllt igjen med hamp og fet guffe. Jeg bruker 011 EB som jeg stemmer ned en halvtone så tonen blir tjukk og god (og kjip). Utenpå strengene legger jeg mine nakene fingre uten plekplekplek. Deretter går kabelen inn i en Pod XT Live som er innstilt på en amp som brøler mest mulig på doble strenger, men alikevel gir meg cleanlyd når volumpoten kjøres ned - tydeligvis uten så mye klang og delay. Pleier å dytte en kabel fra Liven til en Fender Hot Rod Deluxe, men det er ikke tilfellet på dette opptaket.

... Da var det avslørt! :)

Den gitaren høres gøy ut. Har du bilder? :)

Begynner å like denne effekten. Liker ikke helt begynnelsen da.

Denne låta skiller seg ut fra de andre, og det liker jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gitaren høres gøy ut. Har du bilder? :)

Begynner å like denne effekten. Liker ikke helt begynnelsen da.

Denne låta skiller seg ut fra de andre, og det liker jeg :D

Ordene er nok bedre enn bildene ;) .

Men jeg skal se om jeg ikke kan få lagt ut noe foto.

Hyggelig at du liker låta :) .

Må få lagt ut noe mer gitarspill snart. Dette er jo ganske lenge siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Takk skal du ha, Roffe :)

Har nå hørt litt mer på innspilling fra denne perioden, etter at denne tråden kom opp igjen.

Og gjett hva!!!

Jeg hadde spilt inn enda en improvisasjon over samme tema, riktignok vurdert som dårligere enn den andre versjonen. Men nå har ørene blitt en smule eldre og jeg finner denne versjon 2 ganske interessant. De feilene som ble påpekt tidligere i tråden kommer nok enda klarere fram her - svak timing og litt sur bending. Men synes melodien har noe ved seg...

http://home.no/hugoemk/BluesImpro%202.mp3

Der er den! Løp og kjøp.

Var forøvrig dårlig med digitale kamera her, så bilde av gitaren blir det nok ikke med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.