Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

En Trondheimstrubadur som sier hallo


Anbefalte innlegg

Yo. Jeg bor i Trondheim, og der spiller jeg ganske ofte gitar. Er av den gamle skolen, og takler ikke sånn her sosiale medier. Var alltid mere en forum-type. Tenkte titte innom her for å prate gitar og -pedaler. Virker som et trivelig sted.

Har noen gitarer, men spiller i all hovedsak en Epiphone Flying V. En sånn der som skal liksom etterligne orginalen. En fra den gode årgangen, med ordentlig korina-kropp, ikke bare på-liksom-korina-kropp. Spiller hôvedsakelig i åpen-D-moll. Mest veldig åpne akkorder eller fingerpicking, men gjør litt av hvert altså. Bruker en JC-40, av og til med PA/cab/hvanuenn. Tenker kjøpe en JC-120 eller -160 en gang jeg har råd, og det dukker opp en til salgs her, lokalt, i Trondheim.

Bruker... en del pedaler. Her er de, omtrent i chain-rekkefølga.
* Pitchblack tuner.
* En lite optimal FX91 (vil ha en overdriv som passer meg bedre—typ Mad Professor Sweet Honey Overdrive, eller Smallsound/Bigsound Fuck Overdrive)
* DD-3 (mix kl. 11, feedback & delay kl.  13, med delay på long)
* MXR Distortion+ (full guffe)
* LS-2 (mest for å mikse RV-7 reversgjenklang, skulle hatt noe LS-greier for å splitte signalet etter Dist+ også, men da må jeg ha en volumpedal til, og dèt...)
* Digitech RV-7 (reversgjenklang)
* Digitech Death Metal Distortion (får opp mids, litte mer highs, litt mindre lows, MYE mere gain)
* PS-3 (reversdelay med pitch shifting per gjentakelse)
* Digiverb (gated reverb, effekt kl. 13, eq kl. 11)
* RV-5 (modulated reverb, full guffe)
* Fab Tone (full guffe)
* FV-500 volumpedal
* RV-6 (delay+reverb, effekt kl. 10, eq kl. 11, tid på maks)
* Carbon copy (tilnærma samme innstillinger som DD-3, men moduléring)
* En F5-5L til amp-reverb (vil ha en til for å slå av/på chorus også)

Genremessig... nja. Spiller høgt iallfall. Er det en genre? Burde være det. Kall det pønk.

Jeg spiller i et band som heter Skogens rop. Det høres ca. sånn her ut: Skogens rop live

Ser frem til å nerde litt her. Kanskje treffe noen lokale folk også.

Endret av VREEEEVROOOOOW
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.