Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender American Deluxe erfaringer?


Evil_Caprino

Anbefalte innlegg

American deluxe er solide gitarer! Der har man vel litt bedre cutaway ved helen og locking tuners? Noen har vel roller nut osv. 

Disse kommer vel også med noiceless pickuper, som ikke alle liker.. 

Jeg personlig ville kjøpt en post 2012 MIA Standard strat som kommer standard med Fat 50's. De låter kuler og krutt! 

Da får du en solid strat som låter og spiller fjongt :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, CaptainSexy skrev:

American deluxe er solide gitarer! Der har man vel litt bedre cutaway ved helen og locking tuners? Noen har vel roller nut osv. 

Disse kommer vel også med noiceless pickuper, som ikke alle liker.. 

Jeg personlig ville kjøpt en post 2012 MIA Standard strat som kommer standard med Fat 50's. De låter kuler og krutt! 

Da får du en solid strat som låter og spiller fjongt :) 

Jeg hadde en 2012 Am Stnd med fat 50 s - den spilte sjeldent bra ( for å være Fender usa) og låt beldig bra . Den var helt ny vel å merke med setup gjort .

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, CaptainSexy skrev:

American deluxe er solide gitarer! Der har man vel litt bedre cutaway ved helen og locking tuners? Noen har vel roller nut osv. 

Disse kommer vel også med noiceless pickuper, som ikke alle liker.. 

Jeg personlig ville kjøpt en post 2012 MIA Standard strat som kommer standard med Fat 50's. De låter kuler og krutt! 

Da får du en solid strat som låter og spiller fjongt :) 

Deluxe er vel kanskje en mer moderne Strat ja. Locking tuners osv. som du skriver. Annen radius også tror jeg. Tror jeg skal gå for en mer moderne denne gang. De mer vintagepregede Stratene har ikke funka helt for meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyere Deluxe har visst mer "moderne " radius fra 2010......... COMPOUND RADIUS NECK that is 9.5" @ nut & 14" @ 12th fret.

http://www.deluxeguitar.com/86/2010-fender-american-deluxe-stratocaster-features-compound-radius-neck/

The American Deluxe Stratocaster compound radius neck measures 9.5″ at the nut, 12″ at the 12th fret, and 14″ at the 15th fret. This makes for a very smooth playing neck and allows for very comfortable string bending without fading notes associated with fretting out.

Nå fant jeg en Fender USA hals som visstnok er fra Deluxe ( ifølge selger) . Den måler 12" på 12 bånd - men ser ikke ut som 14" på 15 bånd ( er kanskje ørlite mer enn 12" ) .

8481DAE2-2C2F-40BB-8A60-3A805D88F40E.jpeg

9F0DF823-3955-4FDB-9CA1-5C05220A59A8.jpeg

CF4AD0BD-DD50-4240-9DAB-DD34DDFFA01E.jpeg

Endret av Sugardaddy65
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.