Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bare mine gitarer som er loco.


fear_no_fish

Anbefalte innlegg

Både Les Paulene & Strattene mine virker å ha blitt loco i varmen (& fuktigheten i luften) som har vært i Oslo i sommer. Begge strattene mine er u-intonerte og plekterbrettet på en har faktisk beveget i kant med tremolo systemet. En Les Paulen min virker som den er "mykere" i halsen. Dvs mer bevegelig. Klar over at treet i gitarene er noe for seg selv men dette tar kaka ... Helt snålt ! :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skifta fra GHS 10-46 strenger til blue steel 10-46 i går, og siden det har A-strengen vært helt fryktoferdelig. Jeg har skrudd den lille saken på stolen så langt mot halsen den går, men fortsatt er strengen ca. 15 cent flat på 12. bånd. Tidligere var den helt perfekt :| Alle de andre strengene er flott intonerte som før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp... største svakheten med Music Man gitarer... de er skikkelig humørsyke når det kommer til været... etter å ha vært ute på arbeid en uke måtte jeg i dag justere tremoloen noe sykt, og har ennå en intoneringsjobb fremfor meg... sukk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde aldri skjedd med Ibanez :mrgreen:
Ikke i følge Jennifer Batten tidl. Ibanez endorse ... Hun switch bl.a over til Washburn for halsene på Ibanez gitarene tålte klima fornadringer veldig dårlig (Ref Guitar Player & Total Guitar)

:mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gitaren som har holdt seg best er Clapton stratten min. Plekterbrettet har vridd seg en millimter eller to slik at det stanger lit mot tremolo sytemet. Det jeg gjorde var å løse alle skruene, for så puffe det litt tilbake. Helt utrolig jeg har 5 gitarer (derav en i retur til butikk --- KAN DET VÆRE SÅ J&"#%& VANSKELIG Å GI MEG INSTRUMENTET JEG BESTILLTE )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kompis med en Ibanez, og han har sagt det samme... de tynne halsene vrir seg ved temperaturforskjeller :wink:

Skal man slippe helt unna er det nok Parker eller Steinberger gitarer som sitter på de beste kortene... Parker har et gripebrett av karbonglass, og et skjelett av det samme som beskytter imot været... Steinberger er bare laget av dette... Men alt er selvsagt en trade-off...

Den magiske Samick-Strat kopien min derimot virker å være helt upåvirket av noe som helst... Og den har jeg reist halve verden og tilbake med... men så er det faktisk umulig (og da mener jeg helt umulig pga for korte skruer ved stolen) å inntonere perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde aldri skjedd med Ibanez :mrgreen:
Ikke i følge Jennifer Batten tidl. Ibanez endorse ... Hun switch bl.a over til Washburn for halsene på Ibanez gitarene tålte klima fornadringer veldig dårlig (Ref Guitar Player & Total Guitar)

:mrgreen:

Hun brukte gitarer med 22 bånd... Ikke så rart at noe galt skjer da lissom...

Hvis gitarene opplever store forskjeller i temperatur så vil forandringer skje, men når temperaturen går tilbake vil gitarene forandre seg igjen. Og siden vi i dette landet sjelden har 30 grader i skyggen og fuktig luft, så ville jeg spilt på en "sur" gitar noen dager, for så å slippe to justeringer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med mange ibanez'er/MM'er er at halsen ikke er behandlet, med lakk men oljet. Og det er pga dette disse type gitarer reagerer på klimaendringer. Og seff den tynne halsen er med på å kjøre det hele på rævva. Som kjent mener mange at lakkete halser føles 'treigere' pga man spiller på lakken og ikke treverket. (Noe jeg er enig i) så da får man bare ta konsekvensen av å kjenne treverket :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.