Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

[SELGES] Vester Stage Series "superstrat"


Duckling

Anbefalte innlegg

Selger en deilig, rosa superstrat som oser 80-tall. Deilig, rosa og 80-tall er også stort sett det eneste jeg vet om gitaren, utenom wikipedias utsagn om: "Vester is perhaps best known for their good quality[citation needed] Korean electric and acoustic guitars.". Basert på hvordan den føles i hånda, så tror jeg dette kan stemme ganske bra.

Tok den med fra en brukthandler for å ha som prosjektgitar selv, men etter at den har ligget i kassa i et års tid så innser jeg at dette er et prosjekt som aldri blir noe av.

Kjente issues er at den trenger en solid setup, og full utskifting av pickups og elektronikk. Mangler også bakplaten som dekker tremoloen. Floyden vet jeg ingenting om, da jeg har bokstavlig talt null erfaring med dette fra før, men jeg skiftet strenger og tror jeg fikk justert den ganske bra. Så innså jeg at trussrod måtte justeres, tenkte at "det tar jeg en annen dag", og så kom den dagen aldri.

Uansett, dersom det er noen som liker rosa gitarer, kan sette de opp og har en roteskuff med litt pickups og potmeter i, så tror jeg det er potensiale her for å få seg en brukbar gitar for en billig penge. Gitaren kommer i en ganske ålreit kasse som fort er verdt noen hundrelapper alene. Gitaren er i ganske god kosmetisk stand, og fremstår pen.

Spørsmål besvares fortløpende.

Lokasjonen er Horten, Vestfold, men den kan sendes ved behov.

Prisforlangende er 1200kr inkludert frakt, evt 1000 om den hentes.

Bilder: https://flic.kr/s/aHsmFkb1w6

IMG_0362

 

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Essensiell informasjon:

1: Etter litt kommunikasjon med og spørsmål fra Skullcrusher på denne så har jeg nå funnet ut at skruen for justering av trussrod er ganske slitt. Det er litt spor igjen der, så jeg tror det bør være mulig å få justert den med riktig unbrako (3/16 virker det som) og litt forsiktighet, men da jeg ikke har annet enn metriske nøkler tilgjengelig så kan jeg ikke garantere dette 100% pr. nå. Jeg kom aldri så langt at jeg skulle begynne å justere trussrod sist jeg satt med denne i fanget, så jeg var ikke klar over dette når den ble lagt ut. Det har selvsagt aldri vært min intensjon å holde tilbake relevant informasjon! Jeg er på jakt etter en nøkkel som passer for å kunne verifisere om trussroden kan justeres, eller om halsen er søppel, og vil komme tilbake med mer informasjon da.

2: Mangler vinglepinne. Fulgte ikke med gitaren ved kjøp, og da jeg aldri bruker dette selv var det ikke i mine tanker når jeg la den ut her, men jeg innser jo at den er essensiell for konseptet Floyd Rose. For erstatning er det pinne som bare puttes inn i hullet, ikke gjenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.