Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med Marshall 1966A/2556A?


Anbefalte innlegg

9 minutter siden, el_roffo skrev:

Med fare for å kuppe litt tråd her: Har noen erfaringer med Marshall 1966A/2556A?

Har hatt et 2556A ja. Det samme kabinettet har vel også vært innom @Alfi27 :) 
Synes det fungerte greit det lille jeg brukte det med en Silver Jubilee topp. Men pusha det aldri maks. Liker dog ikke de elementene som sto i det like godt som V30 i Marshallkassene, men det blir jo smak og behag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Slashaxl skrev:

Har hatt et 2556A ja. Det samme kabinettet har vel også vært innom @Alfi27 :) 
Synes det fungerte greit det lille jeg brukte det med en Silver Jubilee topp. Men pusha det aldri maks. Liker dog ikke de elementene som sto i det like godt som V30 i Marshallkassene, men det blir jo smak og behag. 

Stemmer det, jeg prøvde ganske mange forskjellige typer elementer i det også: V30, Creamback 65 og selvsagt de originale T75. Det kom med matchende 2553 topp, som var en konge amp. 

Det er jo egentlig sjeldent man leser negative reviews om gear, så jeg er litt ukomfortabel med å skrive dette må jeg innrømme.. Da jeg fikk stacket så kobla jeg opp ampen med tilhørende cab, og skuffelsen var meget stor.

Var redd for at det var noe galt med ampen, så jeg flytta den over på Zilla Modern 2x12 kabbet jeg hadde da, som var utstyrt med 2 stk Creamback 65. Lyden som kom ut var rett og slett ikke gjenkjennelig fra den som nettopp kom ut av 2556 kabinettet, fikk rett og slett bakoversveis! Jo mer jeg tenker på det, jo mer angrer jeg på at jeg lot den ampen gå 😬

Mini stacket så helt tåpelig fett ut, så jeg ville jo at det skulle låte bra, men ingen av de andre høyttalerne endra lyden i noe særlig grad. Beklager avhandlingen, men det er en av de største aha-opplevelsene jeg har hatt og beviste (for meg hvertfall) at konstruksjon har *mye* mer å si enn typen høyttaler!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konstruksjonen har mye å si ja, spesielt på litt gainy stuff med en del bunn. Testa utrolig mange 4x12 da jeg spilte mye thrash. Veldig stor forskjell fra f.eks Diezel som jeg endte på til f.eks Marshall i tighthet og opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mye også, tipper at Diezel 4x12 rimelig syke saker ja! Jeg fikk jo se litt av konstruksjonen på de to kabinettene da jeg swappa høyttalere fram og tilbake, og det korresponderte i grunn ganske bra med lyden 😝

Zilla har flere valg i forhold til tykkelse på panelene også, tror det er 13, 15 og 18mm hvis jeg ikke husker feil. Hadde et diagonalt Zilla 2x12 da jeg spilte i metalband på folkehøgskole, mener at det ble bygget med 18mm plater. Det trøkka i hvertfall ikke mindre enn den andre gitaristen sitt 1960A! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Alfi27 skrev:

Hadde et diagonalt Zilla 2x12 da jeg spilte i metalband på folkehøgskole, mener at det ble bygget med 18mm plater. Det trøkka i hvertfall ikke mindre enn den andre gitaristen sitt 1960A! 

Det er vel dette jeg har nå. Rødt?  Tilbake i Trøndelag kan man si. Men spiller mest på mitt Port city 212 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du har er Modern som jeg snakka om i første posten, som knuste 2556-kabinettet! Knallbra kabinett, tror jeg solgte det med Creambacks? Hvordan er Port City i forhold? 

Det diagonale er også i Trondheimsområdet tror jeg, lot det stå igjen hos en kompis som solgte det for meg. Nesten kvadratisk med sort tolex og salt 'n' pepper grill! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.