Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis oss din ES-XXX


Griffin

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, Endt skrev:

Skremmende lite aktivitet i denne tråden, så jeg bidrar med min nyinnkjøpte 335. Lollar imperials, ellers ganske orginal. Kremgod å spille på, og alltid klar for rock n'roll.

Serienr sier nashville, mens klisteret på innsiden sier memphis, noen som vet noe om det? Iflg serienr er det en 06mod.

20210123_150217(1).jpg

Det er vanlig at det kommer opp bygd i Nashville på ES'er. Også de som er laget i Memphis. Mener de som ble laget i Nashville hadde ABR-1 bru, mens de som ble laget i Memphis har Nashville(!) bru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Audun skrev:

Det er vanlig at det kommer opp bygd i Nashville på ES'er. Også de som er laget i Memphis. Mener de som ble laget i Nashville hadde ABR-1 bru, mens de som ble laget i Memphis har Nashville(!) bru.

Logisk nok 😅

Min er utstyrt med abr 1, så kansje en nashville? Hva er forresten forskjellen sånn kvalitetsmessig? Har trodd memphis var ett hakk "bedre" men ser noen som mener det motsatte. 

Har også bestilt nye reflector knobs, da jeg mener 80% av gibsons bør ha det 😎

Endret av Endt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Endt skrev:

Logisk nok 😅

Min er utstyrt med abr 1, så kansje en nashville? Hva er forresten forskjellen sånn kvalitetsmessig? Har trodd memphis var ett hakk "bedre" men ser noen som mener det motsatte. 

Har også bestilt nye reflector knobs, da jeg mener 80% av gibsons bør ha det 😎

Jeg syntes det så ut som ABR-1 på din, ja, men var litt vanskelig å se ut i fra bildet. Jeg mener CS Historics ble bygd i Nashville, så hvis det gir en pekepinn... Det blir vel også sagt at "ordinære" Nashville-bygde ES'er er mer historisk korrekt (f.eks. med ABR-1) med tanke på specs kontra Memphis. Hvor store forskjellene egentlig er, aner jeg ikke. Jeg har en Memphis-bygd '13-modell og det er en kanon gitar på alle måter. DET vet jeg. 😎 Jeg har dog aldri hatt mulighet til å sammenligne den med et Nashville-bygg. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.