Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

pot,s


Anbefalte innlegg

Skal ha de samme pickupene, men med en equalizer. Må jeg da ha 500k ? Bassen det er snakk om er en LTD B-55. Den ble levert både som passiv og aktiv. Aktiv var så vidt jeg har skjønt en tone-boost.

 

 

Endret av bjosted
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Litt sent, kanskje, men det er flere variasjoner over tema her. Man kan ha aktive pickups og aktiv elektronikk, eller også det som kanskje er mest vanlig, passive pickups og aktiv elektronikk. Er pickupene aktive, er det helt andre verdier som brukes, men er pickupene passive, kan du holde deg til 250 og 500 k, alt ettersom det er snakk om humbuckere eller singlecoils.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har 1megaOhm pots som jazzmaster bruker også. Jazzmaster pickup skal ha 1megaOhm tror jeg. Mulig det ikke er aktuellt på ditt bygg men det kan jo nevnes at Jazzmaster ikke har 500k på humbuckere, tror jeg. ( for de som leser denne tråden og tenker på å bygge JM).

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18. juli 2017 at 13.04, Affen skrev:

jzzmastere har singlecoils, ikke humbuckere.

Ok. Vel den butikken som i Nederland som selger massevis av deler til Jazzmaster har engen kategori for Jazzmaster og det er det bare pots på 1megaOhm til pickups til den. De pickupene de selger er forøvrig fender.  Mer kan jeg ikke si. 

 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.