Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Farge på ledning Fender single coil.


Anbefalte innlegg

Antar at siden to pickups har hvit ledning så er det mulig at hvit er pluss på begge to siden sort er minus. I alle fall så kan du sette på en miniswitch for fasevending så er du sikret og du får også flere lyder. 

Men generelt sett, hvis vi sier på phonoledninger så er hvit bestandig minus hvis du ikke har sort ledning. Om det er det samme her...

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, CastorFiber skrev:

Unnskyld meg, men hva har det med spørsmålet om fargen på kabling av pickups å gjøre? Det er jo en helt annen problemstilling?

 

At kobler man feil så vipper man bare på miniswitchen og det blir riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da langt bedre å bare koble riktig med en gang, om man ikke har interesse av funksjonen. Kjipt å ha en switch i gitaren man ikke har tenkt  å bruke! (Ja, jeg har hatt en Fender Jaguar uten noe verdens behov for funksjonene den tilbyr)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21. juni 2017 at 10.15, Duckling skrev:

Det er da langt bedre å bare koble riktig med en gang, om man ikke har interesse av funksjonen. Kjipt å ha en switch i gitaren man ikke har tenkt  å bruke! (Ja, jeg har hatt en Fender Jaguar uten noe verdens behov for funksjonene den tilbyr)

Min ide var hvis man ikke visste hva som var pluss og hva som var minus. Men nå vet han jo det, men generelt ved et sånt problem så kan man switche til ønsket lyd hvis man ikke vet om man har koblet alt i fase.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.