Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD x2


Duckling

Anbefalte innlegg

Såeh. Sitter her med en følelse av at dere er dritt lei av å høre om hvor lei jeg er av nye straten min, siden ingen kommenterer på postene mine om den, så prøver meg på en NGD-tråd med bilder og ser om det blir bedre mottatt :P Er vel dog strengt tatt mer riktig å si NGW (new guitar week), da ingen er anskaffet i dag, men begge i løpet av siste uke :)

Så da tar vi det siste først: Fender MIM Standard Roland Ready, uten Roland Ready-biten. Har da vært en Roland synth-pickup med masse elektronikk og drit i denne gitaren tidligere. Forrige eier røsket ut pickupen, mens jeg røsket ut resten i helga. Rev også ut de keramiske MIM-pickupsa, og puttet inn min trofaste Texas Special i bridge, parret med middle- og neckpickup fra en Squier Classic Vibe. Hadde dette oppsettet i billig-straten før denne ble anskaffet, og det låter kuler og krutt. CV-pickupsa matcher Texas Specialen veldig bra, så jeg er fristet til å putte inn CV-pickup i bridge også for å sammenlikne. Fjernet et pot så jeg slipper å ha volumpotet så irriterende nærme strengene, så har nå master volum og master tone. Noe roland-knotter og en 13-pins plugg på siden sitter fortsatt igjen for å dekke noen hull for å unngå støv. Resten er teipet igjen fra baksiden med en herlig, grønn elektrikerteip. Nytt plekterbrett står på agendaen! Ellers er denne alt jeg aldri har likt med en gitar; strat og hvit. Nå synes jeg det ser helt smashing ut, og den spiller også som en drøm. Modellen ble produsert fra 06-08, så den er fra da en gang. Fenders produktregistrering gir meg ikke noe mer nøyaktig, og serienummeret indikerer 2001, så vanskelig å vite nøyaktig når den er produsert. Ikke spiller det noen verdens rolle heller! :)

Nummer to er en Tele-partso jeg fikk i en byttedeal med Hellrider. Kroppen er en Fender Jim Root Telecaster i mahogny, mens halsen er fra en Squier Classic Vibe. Hodet er helt pusset ned, og baksiden av halsen er mattet. Usikker på om jeg ender opp med å ta det nakne hodet som en invitasjon til å refinishe på et vis, eller bare lar det være. Er ikke så nøye på det. Pickups er en Bare Knuckle Black Dog i bridge, og en Epi 57 Classic i neck. Har til dags dato aldri brukt neckpickupen på en humbuckergitar, og har heller ikke testet denne, men BK'en i bridge låter helt kanon. Sammen med mahogny-kroppen får denne gitaren en vanvittig fyldig og chuncky low end, samtidig som man fortsatt har litt av Tele-twangen. Spiller el-gitar stort sett i trio-greier for tiden, så har stor tro på at denne skal funke fjell sammen med bandene. CV-halsen er (selvfølgelig) en drøm å spille på. Fikk den dog med 12-56-strenger stemt 2 eller 3 halvtoner ned, så den trenger litt justering før den er helt tipp topp etter at jeg satt på 10-46. Volumpotet er noe teit plassert, men ikke like teit som på en strat, så skal nok klare å venne meg til det ganske greit.

Helt til slutt noen bilder, og så har jeg skrytt nok. (Nesten. Tok bilder av resten av utstyret også, så kommer en galleritråd snart). Takk for oppmerksomheten! :)

Helfigur. Lyset ute, kombinert med middels godt mobilkamera, gjør den langt hvitere enn den egentlig er.
2017521_20170520_192550_tn.jpg

Bedre bilde av fargen, men den er enda noe gulere enn dette. Fargen heter vel Arctic White, med 3-ply parchment/black/parchment plekterbrett.
2017521_20170520_192600_tn.jpg  

Headstock, og serienummer som ikke gir mening, med mindre Fender tok gitarer de hadde hatt på lager i årevis og gjorde om til Roland Ready. Ikkje vett æ!
2017521_20170520_192621_tn.jpg

Jim Root/CV Partso. Ikke noe headstock-bilde av denne, da det som nevnt ikke er så mye å ta bilde av der. Fargen er gjengitt ganske nøyaktig også :P
2017521_20170520_192410_tn.jpg

2017521_20170520_192418_tn.jpg

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pledrik skrev:

Grattis!! Og du tar faktisk feil; hvit strat er verdens fineste kombo:).

Ja, jeg har jo tydeligvis kommet til et punkt i livet hvor jeg også har innsett dette :D

Skulle dog gjerne hatt maple fretboard og stor headstock, men det får bli når jeg kan kjøpe hva jeg vil, og ikke hva som er tilgjengelig i min prisklasse, i nærheten, når jeg trenger det!

Endret av Duckling
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Duckling skrev:

Ja, jeg har jo tydeligvis kommet til et punkt i livet hvor jeg også har innsett dette :D

Skulle dog gjerne hatt maple fretboard og stor headstock, men det får bli når jeg kan kjøpe hva jeg vil, og ikke hva som er tilgjengelig i min prisklasse, i nærheten, når jeg trenger det!

Feil igjen - må ha RW board og liten headstock:). Sier ikke at du tar feil, bare at jeg har rett.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare toskete, men strengt tatt helt krise! Ser Warmoth har en Tom DeLonge-mod på custom plekterbrett der volumpotet er mer fornuftig plassert, bare teit at de av en eller annen gjøk grunn skal ha $15 ekstra for å flytte dette hullet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strat med volumknott på vanlig sted er helt ubrukelig for meg. Skrur ned mens jeg spiller hele tiden. Ellers er jeg enig i at hvit strat med liten headstock og rw brett er desidert finest. Helst med aged mint plekterbrett. Har også en sort Jim Root tele som jeg bruker til tyngre saker stemt i Drop-C. Veldig fornøyd med den. Har fjernet neck pickup og vurderer å bytte ut EMG med en Bare Knuckle Juggernaut, men klarer ikke helt å bestemme meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volumpot på strat har aldri plaget meg siden jeg fikk min første i 1984. Det handler vel om finmotorikk.... eller ren og skjær talentløshet/uvitenhet.

Når det er sagt, så har jeg reverserte kontroller på alle mine telecastere. Det originale designet på tele er verre, spør du meg. Men det gjør du vel ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Extol; Tydelig at mine estetiske preferanser er nedstemt :P

Har vurdert å fjerne neck pickupen selv, på Telen, men er usikker på om jeg synes det er penere enn å ha en pickup der. Black dog i bridge låter helt sjef hvertfall! 

Gubbe: spør ikke deg, nei! :P neida, hadde jeg vært vant til Strat så hadde det kanskje stilt seg annerledes, men i likhet med extol så klarer jeg ikke spille på Strat uten å skru ned lyden. Om det er finmotorikk, vanesak eller talentløshet skal jeg ikke si noe sikkert om! :) ift tele, tenker du da på plassering av knotter ift switch? Kan være enig i at det vanlige designet er litt merkelig, når man tenker på det, men det er noe jeg aldri har tenkt over alle de årene jeg har hatt tele som hovedgitar, men så rører jeg heller aldri hverken pots eller switch mens jeg spiller, så da er det kanskje mindre plagsomt :)

Endret av Duckling
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tele: originalt er jo pickupswitchen nærmest plekterhånda, og jeg vil heller ha nærmere kontroll på volumet (sikkert fordi jeg er vant med stratoppsettet) derfor snur jeg plata, og lodder om slik at jeg får volum nærmest..

Og jeg mente selvsagt min egen talentløshet/uvitenhet:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.