Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny Gitar, bytte Humbuckere, tunere og mer!


Berg

Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk!

Feriepenger nermer seg, og da er det naturlig med ny fjøl i hus! Har i det siste hatt GAS på Gibson Les Paul Faded HP / Gibson Les paul Faded. Men da jeg ser at jeg uansett tenker å bytte det meste som gjør gitaren "High Performance", ser jeg vel ikke helt poenget med å gi nesten dobbelt så mye for gitaren. 

Personelig iallefall syntes jeg det er flotte gitarer! 
Men har et par ting som jeg vil bytte på den. 
Humbuckere har jeg vel egentlig bestemt meg for et sett med Bare knuckle Warpig. 
De monteres vel som vanlig med monterings ring på les paul? Tenker da også å bytte ut i Chrome for å matche resten av hardware.

 Kunne også veldig godt tenke meg å ha vintage tuners, noe i den duren her, men locking. Går ikke tilbake til standard som ikke er locking etter å ha hatt det en stund. Og aller helst chrome ut til knappene også, men er ikke et must. 

Spiller i dag på en Fender Telecaster, med Hot rails i bridge. Og den gitaren har en sustain ut av en annen verden. Så for å beholde noe av den samme følelsen der, kan det kanskje være greit å kjøre strengene "Wrap around" ? Har det på Gibson SG'n som blir brukt som hjemmegitar.
Burde jeg også bytte tail peice'n også? Eventuelt til en "Wraparound Compensating" ?

Siste forespørsel er kun for å få kronen på verket, og det kunne vært kult å kjørt Chrome top hat knotter. Da jeg ikke syntes de oginale sorte tar seg  så bra ut.

På forhånd takk for alt av svar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en pent brukt LP Studio fra før midten av 2011 heller . En med skikkelig lakk-hardcase-fret inlays etc. . LP ser så mye finere ut med bra lakk og fretbnoard inlays + krom cover på pickups . Hvis du kan finne en pen Studio fra 90-tallet , så er det ofte veldig bra . Noen har vakre ebony fretboards også .

Er masse Studio som dukker opp på Finn hele tiden . Kan prutes ned i 4000-5000 de fleste .

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=93041567   1991 svart Studio med kasse

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=92104825  pen med flame Maple top med kasse - pris kan prutes

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.