Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Reverse - ABY switch


Anbefalte innlegg

Howdy,

Jeg tenker på å få ett mest mulig funksjonelt pedalbrett uten for mye dansing i låtene.

Jeg tenker på å splitte signal etter tuner slik at jeg får to signalkjeder som kan gå til hver sin kanal i en to-kanals forsterker (typisk Fender Deluxe Reverb for eksempel).
Jeg tenker at det skal også gå å bruke denne til å kople til en mer tradisjonell en-kanals forsterker...

Med en typisk pedal-layout så ser jeg for meg følgende:
 - 2stk. innganger (A og B )
 - 3stk. utganger  (A, B og AB)
 - Fotbryter til å switche mellom A og B.
 - AB porten er enten A eller B alt etter som hva er valgt. Mulig en bryter for å skifte funksjon må være der??? Dette for en-kanals forsterker

Noen som vet om det finnes en slik pedal eller er det noe jeg må få noen til å lage for meg?

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De der er too much... Jeg tenker på en pedal som er "two-trick pony". Velg mellom to signalkjeder (splittet etter tuner) til enten utgang A eller B til to kanaler på to-kanals amp... Alternativt utgang AB til en-kanals amp... Dette med kun en fotbryter og ingen mulighet til å trå feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, elektronaut skrev:

Tror ikke den trenger å ha tre utganger, sånn hypotetisk sett. Det går an å ha en switch på jacken på B slik at begge signalene går til A hvis noe ikke er plugget inn der.

Det er mulig... positivt dersom det kan fungere slik da... renere liksom...

Hvem bygger slikt med litt proff utførelse? Har sendt en forespørsel til KBN effects i dag, men han svarer ikke sånn pronto i allefall... håper på svar i morgen eller noe...

Lucid er en tapt sak... har prøvd å få ham i tale tre ganger om både custom pedaler og forsterkere... mulig jeg utstråler lav betalingsevne eller noe... hva vet vel jeg? ?
Får i allefall ikke noe svar. Hvilket er synd.

Andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil det ikke funke like greit om du bruker en helt vanlig ABY-boks etter tuneren da, og kjører hver kjede rett inn i inputs på forsterkeren? Så kan du eventuelt finne en boks som summer stereo til mono hvis du trenger å bruke en forsterker med bare en kanal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, elektronaut skrev:

Vil det ikke funke like greit om du bruker en helt vanlig ABY-boks etter tuneren da, og kjører hver kjede rett inn i inputs på forsterkeren? Så kan du eventuelt finne en boks som summer stereo til mono hvis du trenger å bruke en forsterker med bare en kanal.

Jo, forsåvidt... det er det jeg gjør i dag ?

Tanken er at jeg lurer på å lage ett ryddig, pent brett som gjør nettopp dette, med lett tilgjengelige utganger og ferdig satt opp til en sekundær (en-kanals) amp, eller til bruk på KUN en kanal dersom jeg trenger det. Spiller nå og da på festivaler og tilstelninger hvor jeg ikke får brukt egen amp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.