Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sette prislapp på salg av gitarer


kongssund_

Anbefalte innlegg

jeg for min del bruker sette 60-70% av dagens nypris når jeg selger gitarutstyr. Da får jeg solgt det rimelig kjapt, uten at jeg har gitt det bort :)

Merk at det er kjekt å sjekke hva samme produkt selges for i dag. En del selgere på finn skriver at "ble kjøpt for 10 000,- for 5 år siden og selger dermed for 8000" uten å ha sjekket dagens nypris....som da i mange tilfeller er eksempelvis 8000....vil anta at sjansen for salg er rimelig lav da :) 

Synes at 5000,- var en rimelig nøktern pris for stratten, ville nok kanskje prøvd med 6-7000,-(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca. 2/3 av nypris pluss litt... fordi jeg opplever at folk pruter uansett hva for pris jeg setter. Så da legger jeg inn litt prutingsmonn da, så slipper jeg alle de som tar kontakt og kommer med urimelige skambud. Dette dersom det jeg selger er shiny... ellers så setter jeg ca. halv pris av ny... pluss litt til pruting.

Er det/den i dårlig forfatning og jeg bare vil bli kvitt så er jeg ærlig på det og setter prisen deretter...

Det har skjedd at kjøper ikke har prutet og da er det jo supert ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fender Strat mex/usa er holder verdien bedre enn de fleste andre gitarer på Finn .

Strat din hvis den er bra stand 6500-7500 med kasse om du gidder lage bra annonse med fine bilder , og kan sende selvfølgelig .

 

Japan ESP er mer stress å få solgt . Jeg kjøpte en nær strøken med papirer/hardcase - ESP neckthru KH-2 2008 for litt under 8000 i fjor her i Stavanger .

Selger hadde da fått nærmest null henvendelser på den , og solgte rimelig .  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.