Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Boston DIY-kit hollowbody. Hva må til?


Anbefalte innlegg

Jeg lurte på å spare opp en god litt over 250 euro og kjøpe et DIY-kit i stedet for å lage mye rart om fremtidige prosjekter å diskutere mye tull som aldri blir noe av for her får jeg alt på en gang selv om det blir litt oppgraderinger også. Da lurte jeg på hvordan Boston sine hollow kit er. Må de limes sammen, hvordan kommer jeg til inni etc. Jeg har sikkert mange spørsmål. Her er et eksempel på en som jeg lurte på å spare opp til. Grunnen til denne tråden er å finne ut om Boston DIY kit er noe for meg. (tenker ikke på strat og tele. )

Er det noen som har erfaringer. Jeg legger ved et bilde for å illustrere. Må slike kropper limes er et spørsmål som jeg har... Hvis det er fullaukustisk elgitar, må jeg da bygge kroppen på samme måte som en kassegitar eller... Hvordan er vanskelighetsgraden på de med hollow?

es-hollow-body-12-string-guitar-kit.jpg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke erfaring med boston , men har bygd et par harley benton fra thomann .

https://www.thomann.de/gb/search_dir.html?bf=&sw=harley+benton+kit

Disse ble godt spillbare plattformer for videre modding.

Gitaren på bildet ditt ser ut som den skal limes.

I mine øyne er det større utfordring med limet hals enn påskrudd , både under montering og lakkering.

 

 

 

 

Endret av The Dude
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som kroppen er helt ferdig i det byggesettet. Regner med at hals/halslomme er tilpasset med riktig vinkel også. Det er bare å lime på halsen, få på noe finish og montere deler. Det største problemet med halvakustiske gitarer er å få elektronikken på plass, det blir knotete, men er overkommelig med en dose tålmodighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen er ferdig, så du må lage deg noen kreative streng, hyssing og gjerne magnet løsninger for å manøvrere på plass kontrollene fra utsiden.

Videre er det lurt å dobbelsjekke alle mål og pusse evt. høvle til disse blir riktige, spesielt i limingen slik at du ikke ender opp med en gitar med fullstendig ubrukelig strenghøyde.

Det er letter å måle flere ganger enn å måtte brekke løs igjen en limt hals.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjør jeg. Det er det samme som om du skal bytte en pot etc i en ferdigbygd en.

Du gjør alt loddearbeidet ferdig på utsiden av gitaren, for så å lirke det inn gjennom hullene i toppen.

En måte som fungerer bra er å tre tynn streng gjennom hvert potmeterhull, slik at du kan feste disse til de individuelle potmeterene for så å trekke disse direkte på plass. Det er ikke vanskelig, bare tållmodighetstestende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.