Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender bridge sadler detter ned


pretty_zeeko

Anbefalte innlegg

1 time siden, Aphelion skrev:

Frem med unbrako-verktøyet, så er det der fiksa på et halvt minutt.

Ja! Skal kjøpe meg en som passer da det minste jeg hadde var 1,5 og trenger 0,5. Men det vil vel skje igjen? :( Hadde gitaren på service for 4 uker siden og han sa ingenting. Har heller ikke eid gitaren særlig lengre heller og når jeg kjøpte den brukt så var nesten alle sånn på skrått.. trodde noen ufaglærte hadde trodd de hadde gjort riktig. Er ikke det værste å fikse med nye sadler eventuelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, space skrev:

Det kan nok skje igjen ja. Et tips kan være bittelitt blutack på skruene.

Vet du hvor jeg kan kjøpe fender sadler som passer en Highway one strat ? - Gjør ikke noe hvis jeg må kjøpe hele bridgeplata så lenge jeg kan ta av sadlene og få en proff til å sette på for meg og sette opp. Kan noen sjekke gitarist.no for meg? Ser de har noe, men aner ikke hva som passer. Fargen er krom! Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke nye sadler. Tipper grunnen til at høydejusteringsskruene løsner er at de ikke hviler på broa, vibrasjon fra strengene når du spiller gjør at disse skrur seg løse. Påse at begge hviler mot underlaget (broa), så er problemet sannsynligvis borte.

Endret av ebbe
skriveleif
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hårspray fungerer også. Spray ut litt i et glass, fest en dråpe på en tannpirker, og slipp dråpen på gjengene. Skulle det mot formodning (og mot den erfaring jeg har) sitte fast for godt, fikser et bad i noen få minutter problemet.

Hårspray smører mens det er flytende, og fungerer som dårlig gjengelåsemiddel når det tørker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.