Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall Code 25


Sove

Anbefalte innlegg

Jeg var i dag på 4Sound og testet Marshall Code 25. Jeg har ventet lenge på denne ampen, Du kan si jeg elsker emulerings amper. Men denne var en skuffelse, Jeg klarte ikke få bra lyd ut av denne ampen, den låt som lyden kom ut av en metallboks. Jeg måtte til slutt spørre de som jobbet der om den var noe feil med den, og da ble jeg fortalt at de synes det hørtes bra ut når jeg spillet på den, og mente at jeg ikke kunne forvente mer av en amp i denne prisklassen.. Klart jeg forventer mer, Code 25 er den nyeste emulerings ampen på markede og koster mye mer enn enn Fender Mustang 1 da forventer jeg at den skulle spille fletta av mustangen som tross alt er en del år gammel nå. Jeg ville ikke legge denne under utstyranmeldeler da jeg er usikker på om det kan ha vært noe feil med marshall code 25 jeg testet eller om de er så dårlige..

Når jeg kjøpe min Yamaha thr10 satt jeg i butikken med et stort glis, det gjorde jeg ikke i dag..

 

 

 

Endret av Sove
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har venta på å få testa en av disse sjøl,da jeg har lest mye bra omtaler på net.. Høres bra ut på demo's på 'tuben og men.. Prøvde ikke 50w'en og vel? Vil tro 12" kontra 8" vil gi mer punch å fylde?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte ut på 4 sound igjen i går, måtte teste en gang til. Etter alle positive omtaler jeg har sett på nette kan den ikke være så dårlig, kan jo være jeg hadde litt for store forventninger. Jeg ble ikke helt fornøyd dagen etterpå heller, men tenkte jeg kjøper den, så kan jeg sitte hjemme å teste den ut i fred og ro og teste den ut. Føler nå etter noen timer med den at det kommer ser litt. Men den er ikke i nærheten av min Yamaha thr10.

Kan jo være at jeg plutselig får en wow opplevelse med den, man vet jo aldri :D

Code 25 er vel 10" ikke 8" ?

50W hadde de ikke inne. Code 25 spiller ekstremt høyt til å være så liten, så 50W hadde blitt for stor for meg, selv om eg liker godt 12"

Endret av Sove
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, askret skrev:

Rart å kjøpe en amp du egentlig ikke liker....

jeg ville iallfall kjøpt denne fra nettbutikken, da kan fu returnere den uten noen begrunnelse innen 14 dager, eller 30 kanskje.....

Jepp det kan nok høres rart ut hehehe. Men som jeg sier lengre oppe det kan være jeg hadde for store forhåpninger og at jeg gjerne klarer å tweake noe bra lyd ut av den.

Men jeg jobber med den nå, har fått grei lyd ut av plexi på den nå. Jeg bruker eg Gibson SG og føler den låter helt ok. Det kan jo være det er meg som har noe feil med hørselen siden ampen har fått grei omtale. Kan jo også være jeg har spillet for mye på modeling amper og effekter i de siste årene og ikke vet helt hvordan en ekte amp låter lengre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok ny oppdate. Nå fikk jeg kanon lyd i ampen.. Her er feilen min.. Jeg har alltid hatt små amper oppe i høyde med ørene mine, for da synes jeg jeg de låter best i ørene.

Jeg hadde også Code oppe på pulten foran meg og Master volumet på 1 til 1.5 da synes jeg det var passelig høyt nok..Jeg flytta ampen ned på gulvet og da jeg skrudde volumet over 3 låte den helt fantastisk, jo høyere volumet ble, jo bedre låt den. Så denne ampen er ment å spilles høyt med, Er vel det som er Marshall.:guitar:

Det samme gjorde jeg i butikken satte ampen opp foran meg.. Da har jeg lært at ikke alle små amper trenger å stå i øre høyde rett foran nesen hehehehe..

 

 

Endret av Sove
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.