Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lokmund's Grimcaster Refinish


Anbefalte innlegg

De hadde vel vært helt perfekt hvis ikke det var for at jeg kjøpte den dyreste overfresen jeg fant og dermed låste meg fast til bits med 1/2" eller 1/4". Skulle egentlig ha solgt den og byttet den ut med en såkalt laminate router, men er litt vanskelig å kvitte seg med beistet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapp oppdatering før jobb:

Syns gripebrettet er alt for lyst til rosewood å være. 

DSC_0630.JPG

 

Det fikser Colortone!DSC_0632.JPG

 

1. runde

DSC_0633.JPG

2. runde 

DSC_0636.JPGDSC_0639.JPG

 

Vesentlig bedre.

DSC_0642.JPG

 

Har også burstet kroppen litt med tobakksbrun og svart, men den lar jeg hvile før jeg tar nytt bilde.

Neste steg: få tak i fresestål til HB-routing. Må også finne ut om noen selger plekterbrett i stål. Kan evt måtte ende opp med å lage et selv. Har noen tips? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ny runde med staining for å få enda litt mørkere kant. Har gått for veldig svak burst fremfor markant. Syns det funker bedre når finishen egentlig skal se litt sleten og "rå" ut.
Bildet er smått redigert for å få den til å se ut som jeg syns den gjør i virkeligheten.

13720518_10157086853025364_1337982522_o.jpg

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndagens arbeid


Kroppen ser nå sånn ca slik ut. Den er nå i tillegg brent med propanbrenner helt ytterst. Foreløpig sees det kun som et gjenskinn over det sorte. Er spent på hvordan det blir med danskolje på for funker det ikke blir det et lite hølvåtte å begynne på nytt:

59xdvkd.jpg


 

Jeg gjorde akkurat det samme på baksiden. Her er det mye mer tydelig da jeg med vilje lot være å burste denne før jeg skulle til med brenneren. Dette var for å se hvordan det kan bli med burst som blir brent over stain. Og joda, det funker jo! Men om jeg liker resultatet så godt er jeg ikke helt sikker på. Kan hende jeg prøver å fade det litt mer inn over kroppen nå når jeg skal til med videre arbeid i dag før jobb.

G2vzKLP.jpg




Her er halsen teipet av og pusset ned til 240 og midt under oljing. Tru oil på halsen ble jeg som nevnt aldri venn med og det funket som klarlakk; veldig klamt og fullt av friksjon etter en liten stunds spilling. Hodet ble ikke pusset ned da dette er lakket med matt klarlakk og en eventuell refinishing ville ødelagt logoen. Har en ekstra på lager, men liker det som det er og sparer heller den til et annet bygg.

nb4yaK9.jpg

 

To bilder med blits for å lettere kunne se hva som skjer.

1TAcifR.jpg

nhXZhrn.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Bildeoppdatering!


Finishen er ferdig. Jeg er et godt stykke fra 100% fornøyd da den ble ganske skjoldete i mattheten. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det bedre, men det sees godt på bildene. Fargene liker jeg godt, men jeg ser på fronten at jeg ikke skulle ha brent kantene etter å ha beiset med svart. På baksiden gikk det ganske bra. Husket derimot ikke å ta bilde!

Her vises den altså både uten Grimcaster-plekterbrett (før fresing av humbucker) og med. Jeg mener at jeg burde gå for et annet plekterbrett i denne omgang og spare aluminiums-kunststykket til en annen Tele en gang i fremtiden. Behandlingen av 3-4 strøk danish oil på halsen + antikkvoks i etterkant er forøvrig priceless. Nå er den helt matt og behagelig! :wub:

nOWVhBb.jpg

 

ryXXr3z.jpg

 

GxJys1d.jpg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6. juli 2016 at 11.30, lokmund skrev:

Kjapp oppdatering før jobb:

Syns gripebrettet er alt for lyst til rosewood å være. 

DSC_0630.JPG

 

Det fikser Colortone!DSC_0632.JPG

 

1. runde

DSC_0633.JPG

2. runde 

DSC_0636.JPGDSC_0639.JPG

 

Vesentlig bedre.

DSC_0642.JPG

 

Har også burstet kroppen litt med tobakksbrun og svart, men den lar jeg hvile før jeg tar nytt bilde.

Neste steg: få tak i fresestål til HB-routing. Må også finne ut om noen selger plekterbrett i stål. Kan evt måtte ende opp med å lage et selv. Har noen tips? 

Hvor bestiller man egne decals?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.