Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Daisychaining og jordingssløyfe


Anbefalte innlegg

Det følgende er forsåvidt et problem jeg har hatt lenge, men jeg har vært for makelig til å gjøre noe med det.

Altså, mitt pedalbrett drives av en Voodoo Lab Pedal Power 2+ med åtte isolerte utganger. Brettet mitt har ti pedaler som trenger strøm. Dette har jeg så langt løst med å daisychaine strømmen til TS808 og DS1 via tuneren, da disse trekker veldig lite strøm. Dette forårsaker en relativt plagsom støy, som jeg går ut i fra at kommer av en jordingssløyfe. Er det noe triks for å unngå dette? Det finnes jo ingen ground lift-funksjon på pedalene. Jeg er rimelig lei av å bruke volumpedalen som en manuell gate og har lite lyst til å måtte gå til innkjøp av enda en strømforsyning og enda mindre lyst til å bruke batterier.

Endret av stromstans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Arkadian skrev:

Du har selvsagt prøvd å daisychaine til andre pedaler enn de to? Siden de begge er vrengpedaler, øker de vel eksisterende støy mer enn en modulasjonspedal vil gjøre. 

 

Jepp, det hjelper litt, men støyen er fortsatt plagsom.

 

25 minutter siden, lokmund skrev:

Kan man ikke daisychaine fra en av utgangene på PP2+ også? En av dem der og den andre i TU-2 kanskje?

Verdt et forsøk, tester etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv PP2+, og sliter ikke med noen støy. Har et par ekstra pedaler, men tar de som trekker minst mA og chainer de. Så jeg kan f.eks 2 pedaler som får strøm fra samme output.

Har også en ut fra Korg Pitchblack tuner, samt en ekstra ut fra en MXR Buffer, så får 2 ekstra pedaler med power derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, lokmund skrev:

Kan man ikke daisychaine fra en av utgangene på PP2+ også? En av dem der og den andre i TU-2 kanskje?

Funka som bare juling. Tror det fjerna bortimot 80% av støyen. Ikke perfekt, men langt mer levelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.