Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall eller laney?


Kjetil-A

Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg er på let etter en ny forsterker hvor ett av kriteriene er at den også skal låte bra selv på stuevolum med barn i huset. Jeg har nå testet en marshall dls40c 40w (kan settes ned til 20) og en laney lionheart l5t 5w. Begge comboer. Men jeg klarer ikke å bestemme meg. Egentlig liker jeg marshallen best, med en muff pedal så får den en litt rå (crunchy?), rund og fin tone. Men laneyen er innmari fin den også, selv om jeg pr.nå ikke klarer å få akkurat samme lyd som på marshallen, og jeg innbiller meg at den er mer allsidig. Blant annet har den en egen clean kanal, det har vel egentlig ikke marshallen, men jeg får ikke den samme crunchen. Volummessig så kan laneyen spille lavere enn marshallen, men jeg kan justere volumet ned ved hjelp av muffa. 

Jeg liker både blues og bluesrock, men er spesielt glad i pink floyd/gilmour sounden. 

Noen tanker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo. Marshall DSL40C er en veldig fin allround forsterker. Den gjør alt fra clean til heavy stuff. Det eneste som er litt dumt med de er att høyttaleren er av veldig dårlig kvalitet. Jeg har selv en DSL40C og det første jeg gjorde var å sette inn en celestion vintage 30. Jeg vil anbefale Marshallen siden den gjør det meste av stilarter og den har nok punch til at du får deg nye venner og uvenner :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man ikke absolutt må ha rør så er Marshalls nye CODE er et godt alternativ, spesielt om man ikke har en haug pedaler og stash fra før. Ikke koster de så fryktelig mye heller. Fås fra en 25W combo med 10" (ca 2200,-) til 100W-head med 4x12 (ca 6400,-). En klar ulempe er at disse forsterkerne mangler effektsløyfe, men til gjengjeld får man med et anstendig utvalg digitale effekter i boksen.

Endret av PerH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for svarene :) 

40w (eller 20) blir litt mye i stua hjemme (som lokmund også påpeker). Laneyen er på 5 watt og spiller bra også på et lavt volum. Jeg har testet den en hel de mer de siste dagene og den har faktisk en meget fin lyd som jeg tror passer min smak bedre :) Jeg ender altså opp med Laneyen fremfor Marshallen B) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.