Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Har en feit bit av rogn asal ellel svensk asal som noen sier. Kommer fra et park-tre aom ble felt i fjor. Kvistfri, men dessverre noen store sprekker. Den er knall gard og svintung. Har dog lyst å lage meg en gitar av dette.Noen som har prøvd dette treslaget og dermed erfaring med det?

WP_20160404_021.jpg

WP_20160404_019.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å dele den opp langs den store store sprekken for å tørke de videre innendørs. Deretter  lime den sammen som en kropp av to biter. Blir vel en telecaster til....Muligens nok til to kropper fra denne. Tror det kan bli bra, Skal i alle fall satse på en kvalitets hals, i lønn. Et par gode pickups, (steik bacon ).Har det klart i hodet om ikke annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er i samme gata som vanlig rogn er det tett, tungt og hardt. Jeg ville nok tenkt på vektredusering/uthuling hvis du ikke har spesielt sterk rygg. Det kan bli kjempebra til både halser og gripebrett hvis det er langt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎04‎.‎04‎.‎2016 at 17.37, arneK skrev:

Har en feit bit av rogn asal ellel svensk asal som noen sier. Kommer fra et park-tre aom ble felt i fjor. Kvistfri, men dessverre noen store sprekker. Den er knall gard og svintung. Har dog lyst å lage meg en gitar av dette.Noen som har prøvd dette treslaget og dermed erfaring med det?

WP_20160404_021.jpg

WP_20160404_019.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er i samme familie som Rogn (sorbus på latin)rosefamilien. Tett og tung som du skriver. Tror jeg skal lage en utgave av Melody Maker, de ser ikke så vanskelig ut. Vektrduksjon ja kansje det. Men må se hva vekta blir når den er ferdig utfrest. Det er isåfall et stykke dit foreløpig. Har lyst på å få til en hals, men hvor vanskelig er det, og hvor mange timer går med? Har etpar emner på tørk, som kan bli bra hals av. Vanlig rogn det da, men de må tørke en god stund til først.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.