Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Avstemning! er B.C rich dårlig!?


solidsnake_971

Anbefalte innlegg

bra at folk snakker ut fra ting de ikke har prøvd.

suhr suger. jeg har aldri prøvd en, men har spilt på en sur gitar, den sugde! suhr er kansje bra, men koster deretter!

:lol:

helt ok gitarer i sine respektive prisklasser. også noe av det mest innovative som har dukket opp i gitarverdenen siden gibson og fender. har ikke bare piggtrådmodeller heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har du prøvd å sette inn noen dyre EMG pickuper i en rævva gitar før?

Nei, dessverre. Ikke spesielt glad i verken EMG eller rævva gitarer. ;)

En annen vinkling... Hvorfor selges ikke sponplat gitarer med EMG mikker? Hvorfor bruker ESP - og andre som benytter seg av EMG - bra treverk hvis det ikke påvirker lyden? EMG lager jo ikke bare kanal 4 mikker. Gilmour bruker EMG, men aldri kanal 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste BC Rich jeg har spilt på var en Platinum warlock. Pickupene var forferdelige (spilte gjennom en 5150, og det var bare grums), og bridgen hjalp jeg eieren å blokkere for at den skulle klare å holde stemminga, og den var helt forferdelig å stå med.

Men halsen var virkelig god, og den var god å sitte med. Med en pris på 4000kr elns, så er egentlig ikke det så værst. Han jeg prøvde den av (andre gitaristen i et band jeg spilte i for noen år tilbake) hadde gitt 2000 for den, brukt.

Desverre gjør formen at gitaren er veldig neck heavy. Ikke like ille som en flying V, men likevel.. Hvis du klarer å leve med det, liker utseendet på den og ikke bruker trem, er det bare å hive en EMG81 i bridgen, så har du en knall-gitar for langt under 5000!

Jeg tror ikke bc rich er dårligere enn andre gitarer i samme prisklasse. At du ikke liker utseendet, er en smaksak, og har ingen ting med bra eller dårlig å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke bc rich er dårligere enn andre gitarer i samme prisklasse. At du ikke liker utseendet, er en smaksak, og har ingen ting med bra eller dårlig å gjøre.

Det er faktisk et meget godt poeng. Det er lett for dem som har vent seg til kremgitarer å si at BC Rich suger, men til den prisen er det jo ikke så ille. Et minus med utseendet er vel at den fort blir stemplet som metalgitar. Kanskje ikke så rart :P Men det finnes jo andre billig-gitarer, eksempelvis OLP, som kan brukes til andre stilarter enn metal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke bc rich er dårligere enn andre gitarer i samme prisklasse. At du ikke liker utseendet, er en smaksak, og har ingen ting med bra eller dårlig å gjøre.

Det er faktisk et meget godt poeng. Det er lett for dem som har vent seg til kremgitarer å si at BC Rich suger, men til den prisen er det jo ikke så ille. Et minus med utseendet er vel at den fort blir stemplet som metalgitar. Kanskje ikke så rart :P Men det finnes jo andre billig-gitarer, eksempelvis OLP, som kan brukes til andre stilarter enn metal.

Det er nok riktig at BC Rich blir stemplet som metal-gitarer, og det tror jeg virkelig ikke de har noe imot. Jeg ville aldri spilt noe annet en metal på en gitar som ser sånn ut. (sikter da til warlock og de liknende modellene. De har gitarer som ser "vanlig" ut også)

Det er nok også sant at bc rich er for de som legger vekt på image (kiss brukte bl.a. bc rich gitarer på 80-tallet)

Jeg for min del er lei av bc rich formene. Synes de var veldig kule for noen år tilbake, men har blitt lei av dem. Jeg synes explorer og les paul type gitarer ser bedre ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke uttale meg om nevnte usa modeller og lignende, men de som har hengt i sjappa i nærheten her, noen sånne psyco-fasong greier med tribals og whatnot var ikke så veldig gode..

clean så høres de veldig 'tomme' ut, som om du har lagt folie på pup'ene(ser jo ikke ut som de er lagd med fokus på clean heller da), og de var ubehagelige å sitte med.

med vreng hørtes den ut som mange andre gitarer, og var 'helt grei' hvis du liker utseendet. de har jo som regel en floyd rose variant, og jeg er ikke så glad i vib arm greier, så jeg synes at FOR MIN del, så er pengene lagt i 'feil ende' av denne gitaren, da litt bedre mikker er bedre en vibarm..

men en som synes at de ser fete ut, og spiller lite clean, så kan det sikkert være et godt kjøp, men ikke min type gitar i det hele tatt.

'dårlig' er jo et mindre bra begrep om en gitar..

kommer ann på om man snakker om kvalitet, spillbarhet etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er disse (USA-modellene) vi ikke er så heldige å se rundt omkring i norske gitarbutikker:

*bilder*

og det er veldig synd, da de virker som om de er et par mange ganger bedre en møkk gitarene vi får tak i i norge :(

et spørsmål. hva er de ekstra stemme skruene på den nederste modellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et spørsmål. hva er de ekstra stemme skruene på den nederste modellen?

Til å stemme de 4 ekstra strengene som gjør det til en 10-strengs gitar ;) Hva alle bryterene gjør er en annen sak :lol:

er det en 10 strengs?

edit: den og dne grønne over var ihvertfall kjempefine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.