Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Falmet NGD


OsamaFetLaden

Anbefalte innlegg

Folk er villige til å betale 10k for en slik Faded LP ?

Jeg som nettopp solgte en strøken 2013 LP TRAD med Maple flame topp for ca 10k .... Skulle nok behold den litt lenger , men kjøper maste sånn . 

 

Hvordan er sustain og "klang" på den ?

Jeg kjøpte nylig en SG Faded 2007 billig  , og den var faktisk overaskende bra (etter fiksing av nut - truss justering etc)  .

Pickups er 490r/t som er bare ok  , men den er veldig bra å spille på med lav strengehøyde uten klirr - klinger lignende til de gamle tidlig 70 talls SG ene mine .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som blir lagt ut til 10k på Finn forsvinner på to minutter, mens de som blir lagt ut for litt høyere pris går etter noen dager, når kjøpere har fått pruta den ned til 10k, som jeg gjorde. 

Det er helst spesielle Les Paul-er pga. at de ikke har resonansdrepende finish og at flere av årgangene er helt uthult i kroppen.

Min er helt uthult og har mindre sustain enn andre Les Pauls jeg har hatt hadde (en Standard og en R7), men jeg liker klangen bedre på denne.

Hadde også en SG Faded da de ble solgt til dumpingpris og skal absolutt ha en igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tror også den minimale finishen muligens påvirker positivt på disse .

Men er vel som vanlig tilfeldigheter ute og går ( min mening i hvert fall) .

Har også en R7 og en G0 - og de er de BESTE Gibsons jeg har vært borti når det gjelder sustain og klang . Uten at jeg vet nøyaktig HVA Gibson gjør på disse .

Men det er vel en hel haug med detaljer og muligens treverk .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.