Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Alternativ til signalsplitter


Griffin

Anbefalte innlegg

Ser VG har denne i sitt sortemang, men synes kanskje 1400,- for en boks som bare splitter signalet er noe drøyt... buffret eller ei..

http://www.vintagegitar.no/effekter/jhs-pedals/181-effekter/jhs-pedals/1908-jhs-buffersplitter

Den er ellers akkurat det jeg trenger... fin liten boks som kan stå under brettet om nødvendig.

Aktiv splitter, tar liten plass og ingen knapper som risikerer å skape krøll i en live situasjon...

Så da lurte jeg på om noen vet av noen alternativer til denne som det går å holde utkikk etter?

Endret av Griffin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan også splitte signalet med en stereo pedal (f.eks en chorus), den trenger ikke engang stå på. Og isolere det ene signalet med en hum eliminator (f.eks Ebtech).

Radial Engineering har også diverse løsninger.

Endret av skela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lehle så fiffig ut, men tanken var en liten boks jeg kan set and forget under brettet... tror den blir litt svær :)

Men kan også splitte signalet med en stereo pedal (f.eks en chorus), den trenger ikke engang stå på. Og isolere det ene signalet med en hum eliminator (f.eks Ebtech).

Inntil videre så tar jeg det tipset ditt og smatt inn en TC Electronic Trinity som har stereo ut... så får jeg testa det ut også før jeg investerer noe ytterligere.

Spennende om dette har no for seg, eller om jeg bare jobber forgjeves og må gjøre om igjen senere...

Gitar ----- Wah ----- Tuner ----- Phaser ----- Reverb ----- Overdrive ----- Delay ----- Amp 1

I--- Overdrive ---I I-- Amp 2

Amp 1 og 2 kan være de to kanalene på Deluxe Reverb'n også... i utgangspunktet så vil jeg bruke vrengen i ampen, men der jeg ikke kan spille så høyt så har jeg overdrive pedalene... en til hver amp/kanal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med:

Gitar-tuner-wah-phaser-overdrive-delay-reverb.... Det er standard oppsett (man kan også sette phaser etter overdrive men det gir en litt annen type effekt).

Enten kjøre et stereo delay/reverb signal til to amper eller kjøre dry/wet med rev/del kun på den ene amp.

Wah bør ikke splittes (det låter merkelig). Alt annet kan kjøres A/B, dvs splitt før to overdriver kan fungere.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wah splittes ikke, men settes foran tuner av praktiske grunner. Jeg kjører trådløst, men for de gangene batteriet svikter, eller på øving, så er det greit å kunne bare plugge i en kabel. Wah'en står så fint til med å trekke ut og det har ingenting å si rekkefølgen på de to.

I utgangspunktet så ønsker jeg ikke bruke overdrive, men volum begrensninger gjør at jeg nesten må det noen ganger.

Reverb'en satte jeg før overdrive da den fungerer som splitter, så får vi se om jeg kan bruke den til no :) Reverb i tradisjonell forstand bruker jeg den som er på Deluxe Reverb'en når jeg trenger.

Split'en kan kanskje gjøres med hell før phaser ja, mulig det blir mer subtilt og rent... slik at det blir ett tørt signal, evt. kun delay på den ene ampen, det var vanskelig å balansere delay'en så det ikke ble rotete lyd når jeg kjørte på begge.

Etter ett kjapt hjemmeforsøk så låt det i allefall best når den Overdrive'n til amp 2 var avslått...

Meen... tar'n med på øving i kveld og ser hvordan det låter da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen mulighet er gitar-tuner-wah-phaser-overdrive-splitt

Så kjører du den ene side i delay til tørr kanal på Deluxe Reverb (hvis du har den versjonen uten reverb på kanal 1), og den andre side til reverb input. Sett evt en volume pedal foran delay så har du blend fotkontroll.

Fremfor å splitte signal til ulike overdrive kan man også bruke od med blend, type Sparkle Drive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips...

Den reverb foran overdrive gjorde lite for meg altså... den kan vel stå der til jeg skaffer en mindre sak som kan stå under brette slik at ting ser litt romsligere ut.

Phaseren kan nok også med hell gå kun på en kanal/amp... men den fungerte greit med begge også.

Ellers så låt det temmelig fett... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.