Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Toll frie gitar deler?


eXX0n

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt om at instrumenter er toll fritt, men gjelder dette også deler og rekvisita? Hadde tenkt å bestille floyd-rose til Vestern min siden den lisensierte crappen som sitter på den nå ikke er noe god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skulle kanskje ha søkt siden jeg mener jeg leste om en tråd som dreide seg om akkurat det...Men der sto det ikke noe om dette gjelder deler og rekvisita derfor så spurte jeg om det;) men jeg tar å søker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt du skal importere som koster over 200kr må du betale moms på (legge til 25%), gjør du dette gjennom posten, så tar de et gebyr på et par hundre kroner ogaå...

Bøker er faktisk momsfritatt, så man kan bestille notebøker til krampa tar en.. Men deler og rekvisita til instrumenter må man betale moms på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt å endre tema på tråden, men er du sikker på at det å kjøpe en original Floyd til en Vester er noe særlig god investering? Tar jeg ikke helt feil blir vel vib-systemet nesten dyrere enn gitaren, og da kan du like gjerne spare pengene og kjøpe en bedre gitar neste gang...

Men hvis du kjøper: Forsikre deg om at den nye Floyden faktisk passer i gitaren din! Licensed-floyder er ikke nødvendigvis helt like originalen mtp skrueavstand, størrelse og kvalitetet på festeskruene i kroppen. Hvis du må bytte disse snakker vi om en del treverkskirurgi på gitaren din, som nok vil koste noen kroner ekstra hos en lokal gitarreparatør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.