Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Reamping Online!


lokmund

Anbefalte innlegg

Det finnes en side som gjør noe som er så nymoderne og teknisk at jeg nesten føler meg gammel. Og det er egentlig helt fantastisk!

For de av oss som ikke har (råd til) en Kemper, finnes altså http://reamping-online.com/
De tilbyr direkte reamping av dine DI spor som du laster opp til siden. Deretter velger man forsterker (blant haugevis), kabinett, mikrofon, boost eller ikke boost og option (skjønte ikke helt hva den gjør). Det koster penger å gjøre, men igjen: For de mange der ute som ikke har råd til dyre studioer eller kanskje bare vil teste ut andre amper på egne utgivelser så er dette helt genialt.

Testet det ut i sted og stilte inn en EVH 5150III (som er en av to som kan testes gratis). Lengden på DI sporet er veldig begrenset på gratis, men man får ihvertfall testet ut hvordan tjenesten fungerer. Jeg spiller inn plate med bandet mitt nå og vi tenker å reampe alt. Betaler vi for det gjennom denne tjenesten vil vi kunne velge mellom 266 forskjellige Kemperprofiler. :D

Man kan til og med se en livefeed av Kemperen som kjører DI-sporene. 2015 altså. Galskap!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke klikket inn og sjekket prisen, men om man sitter med en sabla heftig produksjon med ditto mange gitarspor så ender man vel kanskje opp med såpass mye spenn at man nesten like gjerne kunne tatt kontakt med noen og leid seg en Kemper/Axe-FX for en helg eller to? Det er vel fort slik at de ikke tilbyr "testspor" om man ikke er helt sikker på om man vil ha gitarsporene sine kjørt gjennom en "Denver Prince Tone" eller en "Denver Luxus Reverb"?

Ellers så er jo tanken veldig bra, men det fordrer jo at man som kunde har noenlunde peiling på hva man er ute etter, dog ikke helt i samme gata som eksempelvis det å sende avgårde ei hel låt til en eller annen trommis som så legger på noen tracks basert på det han/hun tror er det kunden vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får testet lyden uansett om ampen er gratis eller ikke. Er bare å laste opp et spor å prøve :) De kunne ha vært litt mer vennlig på avspillingen, den er bare 4-5 sekunder før den stopper igjen. Jeg synes konseptet, og at noen har gjennomført det, er skitstilig. Det er ikke sikkert at dette er helt riktig måte. Jeg merker meg mye som kunne vært bedre, men når jeg ikke har råd til en Kemper selv på...tja, 3 år så appelerte det ihvertfall til meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi people! First of all, I'm sorry to write in English, hope you don't mind.


I'm one of the co-founders of Reamping Online. I just found this thread, so I thought I'd come by and say I'm really glad to hear that you like the site! (Well, at least that's what the translator tells me at the moment. I mean, your language is lovely, but the questions on register form were quite hard to get right. :D)


You mentioned that the interface could be improved and I totally agree, we're on it! The test reamps will be much faster and much more user friendly. Here's a preview of the early version of this feature:




Also, we've added Randall Satan and Fender Bassman to the free amps section for this weekend, if you'd like to try them out.


Oh, and if you think about reamping the whole album, be sure to contact us before, so we could offer you some neat discount! :)

Endret av Milosz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hey again guys!

Just wanted to let you know our website received some nice updates recently. :)

First of all, the new interface from previous video is now available. You can see it in action here:

 

Second, we've introduced new favorable pricing for reamping more tracks at once, for people looking to reamp whole albums or just more material in general.

And finally, we're now known as Amp in Cloud and available at https://ampincloud.com - we feel that this reflects better what we're trying to build.

 

All the best!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.