Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dagens funn: Gitar på loppemarked til inntekt for en god sak


sarge

Anbefalte innlegg

Jeg var på loppemarked i dag på Berby Herregård til inntekt for Flyktningehjelpen. Der fikk jeg øye på en gitar med en prislapp på 300 kroner og en lapp der det sto: "Mangler en mutter på input". Jeg kikket på den, og ganske riktig, mutteren som holdt input-kontakten på plass var borte. Gitaren manglet også vibarm, og var håpløst satt opp, men var overraskende nok stemt. Ingen synlig båndslitasje. Ganske lekker var den, i en vinrød farget lakk der treverket kunne ses gjennom. En slags superstrat av det ukjente merket "jiwestone". Jeg googlet, og det viste seg at dette var et norsk importmerke som gikk konkurs i 2006.

Jeg trengte ikke ny gitar, men tenkte at denne er lett å fikse, og dersom barna mine (16 og 13) ikke var interessert, så kan jeg gi den bort til noen som trenger den, så blir det dobbelt veldedighet ut av den.

Vel hjemme fant jeg fram en ny switchcraft-plugg, forsøkte først å bare flytte over mutteren, men det var ikke samme dimensjon, så jeg byttet hele inngangen. Deretter løsnet jeg alle strengene og strammet fjærene under brua, slik at den ikke ville løfte seg igjen. Deretter var det bare setup (intonering, truss rod og sadelhøyder), samt en rengjøring, så var den god som ny.

Jeg traff faktisk eieren som hadde donert gitaren til loppemarkedet da jeg skulle betale. Ei hyggelig jente som kunne fortelle at hun hadde hatt den stående lenge og at hun nesten ikke hadde spilt på den. Det eneste hun kom til å savne var "Gluecifer"-klistremerket. Jeg synes jo det ga litt historie til instrumentet, så jeg har valgt å la det sitte på.

Gitaren har ingen synlig typebetegnelse annet enn "jiwestone"-navnet. Er det noen som vet noe mer om den?

Her er det noen bilder:

20151018_20151018_180126_jiwestone01.jpg

20151018_20151018_180138_jiwestone02.jpg

20151018_20151018_180118_jiwestone03.jpg

20151018_20151018_180021_jiwestone04.jpg

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.