Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Reparere eyelets på PCB


Anbefalte innlegg

Mener du loddepunkt på krettskortet?

Du kan bare lodde på nærmeste loddepunkt som tilhører samme node/der det er kontakt. Ta et bilde av krettskortet så skal det i utgangspunktet gå an å finne et sted å lodde forbindelsen.

Ja, eyeleten datt av og jeg finner den ikke igjen. Vanskelig å få tinnet til å sitte når det ikke er noe metall der. Kan ta et bilde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg kan se, er det da bare å lodde komponenten på øret rett ved siden av, evt. forlenge beinet littegranne hvis det trengs. Det der lar seg fikse. Selve gjennomgangen kan du stabilisere med litt smeltelim når du er ferdig.

Limpistol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg kan se, er det da bare å lodde komponenten på øret rett ved siden av, evt. forlenge beinet littegranne hvis det trengs. Det der lar seg fikse. Selve gjennomgangen kan du stabilisere med litt smeltelim når du er ferdig.

Hvis det er det "øret" rett til høyre på bilden så ser det ut som andre beinet på LED:en. Eller ?

Hvis det er fallet må du se på andre siden av PCB:en ...

Endret av juzzizhow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm- det kan det være. Litt vanskelig å se pga vinkelen bildet er tatt fra.

I såfall burde det vel funke å bruke en av de jeg har merket ut med blått.

201571_temp.PNG

Et bilde fra en annen vinkel, samt ett fra andre siden fjerner usikkerheten.

Bra det er noen her som kan dette, og ikke bare later som.. :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt forvirra her..... ;) Jeg får lys, men dårlig kontakt. Dette tror jeg fordi eyeleten til venstre er ramlet av (drillet hull før jeg forstid at jeg heller kunne brukt tinnsuger :-O )
Det er altså hullet til venstre OVERFOR der du har merket med ring Castor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jag et bilde fra andre siden av PCB:en hadde hjulpet en del ...

Disse PCB:ene kan vare i flere lag ... Ie. det kan vare forbindelser i "flere etasjer" på kortet ... lag på lag ...
Og da med 'gjennompletterte' hull ! Ie. det å drille opp hull på disse er ikke alltid så lurt ...

Noe sånt :

sample-2.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jag et bilde fra andre siden av PCB:en hadde hjulpet en del ...

Disse PCB:ene kan vare i flere lag ... Ie. det kan vare forbindelser i "flere etasjer" på kortet ... lag på lag ...

Og da med 'gjennompletterte' hull ! Ie. det å drille opp hull på disse er ikke alltid så lurt ...

Noe sånt :

sample-2.gif

Skjønte det ETTER jeg hadde gjort det ja :-O ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.