Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Whoah! John Pearse akkertstrenger


Ichi

Anbefalte innlegg

Jeg er en forholdsvis trofast D'addariomann. Grei bang for the buck, og man finner sjelden noe som er bedre i rimeligsegmentet blant de større merkene. Innimellom bestiller jeg et par sett nye merker som testes på akkertene, men jeg vender som regel tilbake til D'addario. GHS, Fender, Ernie Ball, Dunlop, Martin, forskjellen er ikke større enn at det omtrent er det samme hva man bruker.

Men etter å ha testa et sett John Pearse- strenger på dreadnoughtene og gått tilbake til D'addario var det noe som lydmessig mangla hos D'addario i forhold. De hørtes harde og enkle ut, selv med splitter nye strenger vs gamle John Pearse. Omtrent som en solid state vs rørforsterker. :D Masse overtoner og harmonier og chime i topp, og gitaren vibrerer langt mer. Tydelig hørbart gjennom PA også. Så jeg måtte bare bestille nye, og jeg kommer helt klart til å kjøre disse framover. :)

Anbefales til lydaffinados!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke coata strenger, synes de har for lite topp. Har testa begge, Elixir både på akkert og elektrisk, men jeg syns de mangler den krispe toppen som ucoata har. Men selv om Pearse-strengene også mister topp etterhvert, blir de ikke like dølle som resten av gjengen. Det forrige settet hadde jeg spilt hardt et par måneder, men syns fortsatt de låt bedre enn nye D'addario. :D

Endret av Ichi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låter bra. Ser pearce ikke e coata. Hm... Prøve vleartone først. Guilden min låte så klart og åpent at muligens for klare strenga kan bli litt i overkant.

Har jo plektre man kan endre tona me. Yes. Der fikk æ unnskyldninga for å teste enda flere strengesett.

Endret av SteikBacon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par gitarer hvor vanlig fosforbronsestrenger blir litt i overkant, og der har jeg kjørt 80/20-bronsestrenger for å dempe resonansene litt og for å få varmere lyd. Da kan en dra på med favorittplekteret. :)

Syns Pearse sine strenger nettopp klarer trikset å trigge de rette frekvensene slik at det låter krispt, stort og varmt uten å få den voldsomme frekvensresonansen en åpen og svært resonant gitar kan gi. Men det er klart, man må eksperimentere litt for å finne de strengene som gir den lyden man vil ha fra en bestemt gitar. På 12-strengeren syns jeg for eksempel alt anna enn Thomastik Plectrum låter tynt og kaldt, så akkurat de strengene har nok en frekvensresonans som passer gitaren.

Har forresten hørt mye godord om Everly sine strenger, uten at jeg har fått testa dem enda. De har egen fabrikk, i likhet med Pearse, så da er sjansene store for at de låter annerledes enn de store merka. Noen som har prøvd dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Jeg har ikke brukt noe annet etter jeg fant John Pearse 600L-strenger, beste jeg har prøvd! ...Men nå er lagert mitt tomt, og jeg finner ikke noen i Norge som selger dem (kjøpte tidliger på stikker.no, men ser ut som de har lagt ned?)

Noen som vet hvor man får kjøpt dem nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal jeg jammen prøve! Jeg bruker helst Newtone Heritage, såkalte "even tension"-strenger, men der veldig vanskelige å få tak i og koster det dobbelte. Pearse har Heavy Top/Light Bottom-sett ser jeg, for oss som har lagt heavyambisjonene på hylla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.