Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Orange CR 120


Polkagrisen

Anbefalte innlegg

De fleste comboer har jo utgang for cab, så om det er viktig med eksternt kabinett så er vel neppe 1x12 godt nok, og da kan man like gjerne bare sette comboen oppå kabinettet. Mye lettere a gitt! :)

Også innmari mye tyngre enn topp + kabinett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Orange OR15 er ganske liten og lett å frakte rundt på.

Jeg hadde min i vanlig gym-bag og den veide ikke så mye heller kontra de andre rørampene jeg har hatt fra ENGL, Marshall etc.

Den spiller nok ikke like clean som CR120 men vedder på at den låter bedre på høyt volum i bandsammenheng :)

Ang. en kanal så har jeg brukt samme triks som Aphelion - volumpot på gitar + en heftig overdrivepedal med en lett crunch på ampen.

Da har du i utgangspunktet 3 gainsteg. Clean, crunch og high gain.

Har alltid volumpotten på neck-pickup på 3/10 ca og bruker pickupswitchen som "kanalvelger".

Endret av Troll
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Test ihvertfall ut en DT og OR15 hvis du har muligheten. Jeg har hatt begge og de er dritfete til sitt bruk. DT ble litt for one-trick for min del, men det den gjør gjør den meget bra. Pluss at røramp til syvende og sist alltid er mer cred. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte laney ironheart er vel omtrent på ditt budsjett. Har 60w sjøl. Litt stor for mc-frakt kanskje, men jeg liker den. Høres ikke så oversaturert ut som f.eks peavey sine sinte amper, men nok gain. Litt "tøŕr" lyd kanskje. Kutter fint gjennom i en miks. Pga 6l6 høres den litt mer amerikansk ut enn f.eks marshall. Studiomodellen nevnt tidligere er absolutt fraktbar i ryggsekk e.l på mc. Tre (2,5) kanaler og ok clean (ihvertfall på de store modellene).

ps. Låter mye bedre enn de morgan greiene på øvingsrommet ditt.

Endret av helgen666
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.