Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lett rock å spille i band?


Frodrik

Anbefalte innlegg

Jeg vet det allerede finnes et liknende topic, men jeg lager nytt allikevel:

Jeg og to andre gutter har nettopp startet band. Gitaristen er ganske erfaren, mens både trommisen og jeg (bass) er helt ferske i faget.

Vi har blitt enige om å spille rock/punk, som er forholdsvis enkel, fordi vi ikke er noe særlig gode (enda). Vi vil heller ikke spille kjente sanger som alle har hørt hundrevis av ganger.

Har dere da noen forslag til sanger vi kan spille, som både er enkle og ganske lite kjent?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blink182 og sånt er helt uaktuelt for oss.

Når jeg sier punk tenker jeg mer i retning Ramones og sånt.

Og en ting til: Vi hadde ikke tenkt å spille "tyngre" rock, foreks Nirvana. Det er for skrikete vokal og sånt.

Når det gjelder Nirvana vil jeg heller drikke syre enn å høre Smells Like Teen Spirit en gang til. Jeg tror snart jeg spyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har lyst til å spille pønk... Ala Ramones... Hvorfor ikke spille... RAMONES? Det er jo tidenes tøffeste punkband!

...og som gutta sa det selv: "We know only four chords, but we know them fucking well"

Jeg spilte en gang i et Ramones coverband. Det rocka som fan!

PO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en ting til: Vi hadde ikke tenkt å spille "tyngre" rock, foreks Nirvana. Det er for skrikete vokal og sånt.

Når det gjelder Nirvana vil jeg heller drikke syre enn å høre Smells Like Teen Spirit en gang til. Jeg tror snart jeg spyr.

hehe...hvis du synes det er skrikete får du høre vokalisten i Dimmu Borgir

:mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del Beatles er jo enkelt og fett nok, ellers har du Foo Fighters, White Stripes og Beach Boys som gode kandidater.

Men, er du ute etter de råeste riffene, de sterkeste soloene og de voldeligste vokalene er det L8R du skal ha!

IF YOU WANNA GO, YO GOTTA GO WITH DA FLOW!

(Eller ikke? Gå hjem og vogg, L8R)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.