Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Det store forsterker valget


The_Lobster

Anbefalte innlegg

HAHAHA!! Complex , det er det dummeste innlegget jeg har sett på lenge . Det der er jo BARE Gitarister som ikke har peiling på hva slags lyd de vil ha , og de er sikkert så nybegynnere at de kaller vreng for rockelyd :)

Asså , det eneste de bryr seg om er om ampen spiller så høyt at de kan stå foran den å kjenne at det rister i bukselommene ... "The ModeFour is the fuckin loudest amp i ever heard , it got balls as big as small countries" - jeg syntes det sier litt..

Hehehehehhehehehhehe ..

Underholdende

Nilsefix

HAHAHAHAHAHAHAHA

A Marshall amp will make you realise that your current amp is a muddy piece of sh*te

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hallo!!! Herregud, er det noe å krangle om? Nilsefix liker ikke Mode 4,

Og Complex liker den... Personlig er jeg litt enig med Nilsefix når det gjelder de reviewsene... Ingen av de gutta så ut som de hadde hørt forskjell på et Jetfly på boler og en gettaramp... Bare den spiller høyt nok...

"A Marshall amp will make you realise that your current amp is a muddy piece of sh*te"

Bah!! Verste bullshiten jeg har hørt på lenge!! Så hvis du har en Bogner Fish, så banker en marshall den ned i undergrunnen?

Dagens vits...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

intergrum skrev:

MG serien suger temmelig hardt.

Kan du si hva som suger så hardt.. så skal jeg se om jeg kjenner meg igjenn. jeg har nemmelig en mg100dfx og syns den låter kjempe bra.jeg skjønner ikke hva dere mener med at mgene suger så hardt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med MG serien er vel i hovedsak Gain'en. Den høres bare "slik" ut.. Det er noe særegent ved MG seriens lyd, og jeg liker den ikke. Det er mulig det er overdrive kanalen som høres litt for ukomprimert og skarp ut...vet ikke helt, men den funker ikke for min del.. Den er imidlertid helt OK til bruk av Wha-wha og lite "vreng"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen spm til Complex:

Kjøpte du Mode Four ampen din pga. antall ubrukelige watt, eller synes du faktisk at den lyder bra?

Var de to øverste gitaristene dukker eller gitarister?

Jeg forstår ikke hva man skal med 350 watt. Bare masse penger på ubrukelig skit. Og i tillegg så lyder den ikke noe fett. Hvorfor ikke gå for en Engl eller Mesa-top, de lyder 5 ganger fetere, og koster sånn ca. like mye brukt, som M4'en koster ny...

Og, jeg ble ikke noen form for misunnelig på M4-eiere da jeg hørte lyden. Syntes derimot at jeg hørte skit, og at den lyden jeg har hjemme er 5 ganger bedre, om ikke 15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for mange svar... :)

Glem alle de jeg nevnte over. Har funnet noen andre, comboer, som jeg tror kanskje passer bedre til mitt behov. :)

Peavey TransTube 212EFX $559

Peavey Special 212 II $519

Peavey TransTube 112EFX $429 (lik som førstnevne bare med 1x 12" i stedet for 2x 12")

Tech 21 Trademark 60 Guitar Combo Amp $519

Jeg er veldig interresert i Tech 21'en. Men aner ikke hvor bra den er utstyrt med effekter, osv. Den har vel standard som clean, distort, reverb, osv.?

Er det noen som har erfaring med ovennevnte forsterkere? :)

Takk i forveien!  

Joachim

Les om tech21 forsterkeren her:

http://www.harmony-central.com/Guitar/Data...mark_60-01.html

Jeg lover deg at den knuser transtube forsterkerene! Den peavey special forsterkeren veit jeg ikke helt, for den har jeg ikke prøvd.

Personlig ville jeg heller anbefale å kjøpe topp og 2x12 kabinett (evt. 4x12 hvis du er glad i å løfte tunge høyttalerkabinetter), men skal det være combo, er nok tech21 det beste valget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The_Lobster:  

har aldri funnet TransTube-greiene deres til å fungere bra.  Har dog hørt at bytting av rør i ampene som har det kan gi bedre resultater.

For øvrig syns jeg anmeldelsene på Harmony Central er uten verdi, men vi trenger ikke ta den diskusjonen igjen. :)

Trans-tube forsterkerene har ikke rør, de er 100% transistor. Skal liksom "emulere" rør, men gjør en utrolig dårlig jobb. Som du sier er 5150 en bra forsterker, men desverre i en annen prisklasse. Det gjelder også triple XXX.

Jeg er enig i at mange av rewievene på HC er dårlige. Mange er skrevet av folk som ikke har peiling på hva de skriver om.

Fordelen med HC sammenliknet med for eksempel gitar-blader er at disse folka faktisk tør å si ifra hvis det er noe dårlig med en gitar/forsterker. Jeg har abbonert på guitarworld i et år nå og fremdeles ikke funnet et negativt rewiev, noe jeg synes er betenkelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.