Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Det store forsterker valget


The_Lobster

Anbefalte innlegg

Fant denne:

Sound Quality: 2

Anyone who is used to tube amps (I have been playing with a 65 delux reissue for 3 years) will not tolerate this amp. The amp does not respond like a tube amp, I found it very harsh on the ears in almost every clean setting. The amp is also very noisy with my reissue strat. Maybe it works better with humbuckers...

Og denne:

Sound Quality: 5

I play a Strat equipped with the roland midi pickup. This amp had a really good wide range of tone but couldn't get that clear bell like Fender tone without including a lot of background "whooshy" white noise. THe reverb and boost controls only accentuated it. It's too bad, because the variety of tones were fantastic. I tried a PAF humbucker equipped ES 335 to ensure it wasn't the mexi-strat, and the white noise persisted, even with NOTHING plugged in. This was exacerbated by the little bit of noise inherent in the synth and made much worse by my Alesis Nanoverb in the effects loop. The distortion was excellent - very warm and responsive to picking and finger pressure.

Og noen andre, som også virket som om de mente at det funket bedre med humbuckers enn single coil på denne forsterkeren. (tech21'en).

Nå ble jeg plutselig litt usikker, da jeg har en Fender Highway1 med 3 single coil'er. Pluss at det er mange reviews der som motsier hverandre veldig...

Joachim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg tror kanskje egentlig Fender er merket jeg vil ha.. lol..

Men uansett skal jeg ta en tur på Hornaas en av de nærmeste dagene og prøve en mengde forsterkere. Vet altfor lite hva jeg vil ha...

Skriver likevel opp noen Fender forsterkere i min prisklasse, i tilfelle noen har erfaringer med en av disse:

Fender Deluxe 90 DSP $400

Fender Cyber Champ $448

Fender Stage 100 DSP $490

Fender Stage 160 DSP $549

Fender Hot Rod Deluxe $559

Fender Ultimate Chorus DSP $594

Fender Cyber Deluxe $700

De nederste, som er et stykke over 500 dollar, er noe ute av min prisklasse. Men jeg får kanskje hjelp til betalingen av forsterkeren av foreldrene, eller så klarer jeg å skrape inn noen kroner til ved å selge boller eller noe.. Hehe.. Har så fantastisk lyst på Fender Cyber Deluxe. Hadde nok kjøpt den med en gang om jeg hadde penger. DEN har lyden jeg vil ha! :wink:

Joachim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får økonomisk støtte fra dine foreldre ville jeg gått for Cyber Delux'en, der har du alt du det meste å hente ut. I tilleg til at du kan koble den opp mot PC'en.

Ellers er jo fender et veldig bra alternativ. Men de har ikke så veldig heavye Lead-kanaler, så du må nok regne med å måtte plassere en DS-1 el. foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen spm til Complex:

Kjøpte du Mode Four ampen din pga. antall ubrukelige watt, eller synes du faktisk at den lyder bra?

Var de to øverste gitaristene dukker eller gitarister?

Jeg forstår ikke hva man skal med 350 watt. Bare masse penger på ubrukelig skit. Og i tillegg så lyder den ikke noe fett. Hvorfor ikke gå for en Engl eller Mesa-top, de lyder 5 ganger fetere, og koster sånn ca. like mye brukt, som M4'en koster ny...

Og, jeg ble ikke noen form for misunnelig på M4-eiere da jeg hørte lyden. Syntes derimot at jeg hørte skit, og at den lyden jeg har hjemme er 5 ganger bedre, om ikke 15

For det første så bruker jeg faen ikke 20000 tusen norske krone på noe som er dritt!!!!..

For det andre så er lyden i Modefouren konge, og det var derfor jeg kjøpte den.

Den låter like bra selv om du setter master på Full guffe!

Clean lyden er varm og veldig blues aktig. Crunchen låter akkuratt likt som JCM 2000 forsterkerne. OD2 Og OD1 låter like bra om ikke bedre enn en Mesa. Veldig metal kratig lyd, og grove grunntoner med dyp basslyd. Før jeg jeg så Modefour`en så hadde jeg tenkt å kjøpe Mesa 4x12 Quarterback Cabinet med Triple rectifer, som jeg hadde tenkt å kjøpe fra utlandet siden Norge ikke impoterte Mesa lengre. Jeg hadde prøvd Mesaen hos en kamerat som har Mesa 4x12 Quarterback Cabinet med singel rectifer .Men når Modefouren kom så skiftet jeg mening. Jeg satt i butikkene helt fra det åpna , nesten til det stengte. det var så rått! Etter noen uker bestemte jeg meg for å kjøpe modefouren hos sound1.no . Når drømmen kom til mitt hjem så skulka jeg to dager bare for å sitte hjemme å jamme å finne den rette lyden.

Hver eneste "WATT" hjelper. Og jeg angrer ikke 1 sek på jeg kjøpte den.

Et spørsmål til deg Gnome:

Har du prøvd Modeforen? Hvis du har testet den , Hvor lenge testet du den?`

Jeg har faktisk spilt på Mesa i Mange, mange timer, og jeg vet den lyder bra, men jeg synes Modefouren slår Mesa"en.

Dette er min mening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og som så mange så har du feil :P

Hehehhe ...

Dibjonniiikkkk (gidder ikke å PRØVE engang å stave nicket ditt:P)

Prøver du å irritere meg eller ? heheh ... vai middelmådig gitarist ? hehhe.. virker som et forsøk fra din side :P hehe .. men jeg skal ikke bite på ..

Et lite innlegg om den kjære Boss Ds-1 , vår alles vår herres gode gode vrengpedal :)

Jeg kjøpte den for litt sida , og den låter så fantastisk bra!! oi oi oi ! men helst foran en helrør amp kanskje , men ja , den låter bra uansett . Greia er at den ikke funker så fint som så mange newbies gjør : Setter den foran en marshall amp på clean kanal og dytter begge kontrollerne til topp , og plugger i en gitar . Da låter den driiiitt!!

Ds-1 er en vrengpedal med MASSEvis av toneboost , og også er den finfin til god og grom vreng . Men aldri sett vrengen på mer enn 12 , helst ganske mye mindre .. over det låtern drit egentlig . som en metalzone (Verdens DÅRLIGSTE vrengpedal) , så låter den ekkelt og skaprt .

Nei , bruk den som en boost . Ha litt vreng på ampen og litt på ds´en , og ha tonekontrollen lavt . Da får du en finfin Eric Johnson aktig vreng ....

(en morsomm ting om eric johnson som jeg sikkert har skrevet før : han nekta å gå på scenen dersom det ikke var DURACELL-batterier i alle de batteridrevne effektene :D hvor kult er vel ikke det?)

Takk for Moi ..

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.