Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Det store forsterker valget


The_Lobster

Anbefalte innlegg

Hei!

Har tenkt til å bestille fra music123.com.

Jeg har sett på følgende:

Marshall MG250DFX $449 (3172.18kr) 2x 12" Celestion 50w

Behringer V Ampire LX1 112 $300 (2120kr) 1x 12" Jensen 100w Amp

Marshall MG15MSII Micro Stack $279 (1971kr) 2x 1x10" kabinett 15w

Crate GX1200H 120w $319 (2253kr) med et Behringer 4x12" kabinett.

Det er kanskje klart at Crate GX1200H med et Behringer 4x12 kabinett lyder høyest, og er kraftigst? Men hvordan er lyden, i forhold til f. eks. Marshall MG250DFX som man får som omtrent samme pris? Eller hva med Fender Cyber Deluxe, som "bare" har 1x 12", hvorfor koster den mer enn en Crate topp med Behringer 4x12" kabinett?

Mange spørsmål... :)

Tusen takk i forveien, jeg har store problemer med å velge...

Oh, kanskje verdt å nevne, heh, gitaren er en Fender Highway1 Stratocaster.

Joachim F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vel, Transgreiene fra MArshall er absolut ikke noe å samle på. Både clean og vreng lyder ille, særdeles ille. Når du kommer til behringer er det også et billigmerke som selger alt til en billlig penge, lite å hente, spes på gitarsia. Er ikke så ille på basssia ville jeg mene. (enkelte kan vel kanskje huske ultracurven....).

Jeg ville seff anbefalt et litt anderledes kabinett, men så er det jo seff dette med budsjett igjen da. Crate synes jeg har fått til dette med transvreng, og rørvreng. Vet ikke om head'en er trans eller ikke, men uansett er det sansynligvis noe å samle på. Og i tillegg ser det fett ut, og spiller høyt. Og er vel det som lyder best av de alternativene du nevnte. Men så har vi jo eBay igjen da, hvis du først skal kjøpe fra statene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marshall er jo kongen av vepsevreng :) . Alt som er nødvendig å si . Og drit i hva som spiller høyest da mann!

det har jo ingenting å si . Om du spiller gig så micer du den jo opp uansett! du kan jo ikke spille med bare backline lyd ... så da kan du jo like godt mice opp en BITTELITEN amp som et digert monster . Gå for det som låter generelt bra , og ikke høyest , i ditt tilfelle og med tanke på alternativene ville jeg si at det var ingen av dem :P

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for mange svar... :)

Glem alle de jeg nevnte over. Har funnet noen andre, comboer, som jeg tror kanskje passer bedre til mitt behov. :)

Peavey TransTube 212EFX $559

Peavey Special 212 II $519

Peavey TransTube 112EFX $429 (lik som førstnevne bare med 1x 12" i stedet for 2x 12")

Tech 21 Trademark 60 Guitar Combo Amp $519

Jeg er veldig interresert i Tech 21'en. Men aner ikke hvor bra den er utstyrt med effekter, osv. Den har vel standard som clean, distort, reverb, osv.?

Er det noen som har erfaring med ovennevnte forsterkere? :)

Takk i forveien!

Joachim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Des i "Spunge" Bruker Modefour:

"A very versatile, powerful and robust amp. Been using it for gigs and recording over the last few months and it rocks!"

spunge.jpg

-------------------------------------------------------------------------

Tony Loughlin i "Raging Speedhorn" bruker Modefour:

"The MODE FOUR is the f**kin' loudest amp I've heard, with balls the size of small countries!"

ragingspeedhorn.jpg

--------------------------------------------------------------------------

Mark Chapman i "A" Bruker Modefour:

The first impression was: "This amp looks amazing."

"The amp is really easy to use even though it has 4 channels."

"It was incredibly versatile, the first two channels brought back loads of fond memories from when I used Marshalls a while ago. I forgot how great the Marshall 'crunch' was. As for channels 3 & 4 they had so much low end and power it really is like having two amps in one."

"It f***ing rocks!"

markchapman.jpg

--------------------------------------------------------------------------

Dave Baksh i "Sum 41" bruker Modefour:

"A Marshall amp will make you realise that your current amp is a muddy piece of sh*te."

sum41.jpg

-----------------------------------------------------------------------------

Jeg vet også at gitaristen i Stand Og system of a down bruker modefour.

Gitaristen is Staind har brukt Modefouren på det nye albumet.

----------------------------------------------------------------------

Her har dere Reviews av Modefouren:

http://www.marshallamps.com/images/product...ur%20review.pdf

http://www.marshallamps.com/images/product...r%20preview.pdf

http://www.marshallamps.com/images/product...ur%20review.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, burde vel sagt det med en gang egentlig.. lol...

Trenger en fin og kraftig amp, til bruk som øving og jamming med et band.(uten PA system). Amp'en bør ha fin og god lyd, med en clean, overdrive, gain og reverb kanal. Helst.

Jeg liker ganske allsidig musikk. Og ønsker å spille alt fra Johnny Cash til Pink Floyd og Queen, samt The Offspring og noe Deftones og Span.

Jeg trenger strengt tatt ikke noe større enn en 2x12" maks. Samtidig holder nok en 1x 12 eller 1x 10 lenge. Ble bare litt stormannsgal i starten her.. heh... (4x 12" er absolutt ikke nødvendig, da jeg faktisk har naboer.. lol..)

Synes de siste ampene jeg lista opp virket som om de var av god kvalitet. Hadde jeg hatt penger nok hadde jeg nok gått for en Fender Cyber Deluxe. En amp jeg synes har litt av den lyden jeg liker. (etter å ha hørt på samplene på musikkweb.no

Håper det er mer klart nå hva jeg er ute etter... :)

Det står forresten "Free Shipping" overalt på music123.com. Men gjelder det bare i statene?

Takk igjen for svarene.. :)

Joachim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med et brukt JCM800/900 stack? Det skulle være greit å få til under 5000,- på musikkpraksis.

En JCM topp og et 2x12 kabinett hadde nok vært kurrant. Følg med på http://www.musikkweb.no/musikkpraksis/ann/.../ads.html?cat=9 Er mye bra som omsettes der.

En JCM200 DSL combo kunne vel også vært finfint. TSL blir for dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHA!! Complex , det er det dummeste innlegget jeg har sett på lenge . Det der er jo BARE Gitarister som ikke har peiling på hva slags lyd de vil ha , og de er sikkert så nybegynnere at de kaller vreng for rockelyd :)

Asså , det eneste de bryr seg om er om ampen spiller så høyt at de kan stå foran den å kjenne at det rister i bukselommene ... "The ModeFour is the fuckin loudest amp i ever heard , it got balls as big as small countries" - jeg syntes det sier litt..

Hehehehehhehehehhehe ..

Underholdende

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.