Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rockerverb Style Tube amp


Anbefalte innlegg

Hello!

Recently, in my mind came the idea ..

Overdrive Rockerverb style channel- Rockerverb topology with some tone shaping modifications

Clean/crunch channel - I designed it a long time ago ..

Tubes: 4 x ecc83, 2 x 6v6

Front Panel :

Overdrive: Pre Gain, Post Gain, Sweep, Bass, Mid, Treble, Volume, Clean: Gain, Tone, Master Volume

and few switches to the channel configuration.

Today I made a preamp section :)

post-13933-0-48854900-1416317844_thumb.j

post-13933-0-57377000-1416317846_thumb.j

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes this is my own design. I started to design and make guitars and guitar tube amps 9 years ago. Overdrive channel is a channel similar to the orange Rockerverb drive channel, but it has been modified to have more control of gain / drive response. Clean channel has been designed for guitarist Emil Gruca, and it is in his signature tube combo, I slightly modified the tonestack in this project.

Here are a few samples of clean channel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanks!

I made the front panel here like this: first, aluminum chassis was sand by water sandpaper, later brushed by several different metal brushes, I printed by laser printer labels on the foil and transfer the labels by heat gun and I painted transparent varnish. This method is very good because I can transfer whatever I want, and in any colors :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanks!

I made the front panel here like this: first, aluminum chassis was sand by water sandpaper, later brushed by several different metal brushes, I printed by laser printer labels on the foil and transfer the labels by heat gun and I painted transparent varnish. This method is very good because I can transfer whatever I want, and in any colors :)

I'll have to try that, thank you for the tip :) I have done the same thing but I used an iron to make the transfer. That also works but it's hard to get a really nice transfer that way (probably not hot enough).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I always use this foil http://www.folex.com/htm/580/en/X-10-0.htm?Article=47670

Viderekommen I tried a lot of methods to make the transfer. Iron is good to transfer the pcb. When you work with chassis you losse a lot of heat, Iron is too weak.

Today I installed a power transformer and speaker transformer, I finished wire clean channel and the inverter. I'm still waiting for one octal tube sockets :angry:

"I guess you will post a drive channel video soon?"

When amps will be ready I promise !

But recently I recorded with my friend a few samples of this preamp. Samples are recorded on a 1xEl84 Class A 5W amp. Gain was in the middle. Clean sound is turn down the volume on the guitar.

No effects only guitar -> cable -> Amps

I'll post if I find a sample with a higher gain

post-13933-0-08327800-1417207469_thumb.j

post-13933-0-42891400-1417207470_thumb.j

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Some news :)

I finished the power Stage, added a choke in the power supply section. Power stage has switches between Class A / Class B and modification of the dynamic response and frequency of power stage.

I made a speaker cabinet and amp cabinet. Cabinets are made from plywood with a finger joints, I used Hide Glue.

post-13933-0-87663700-1421676951_thumb.j

post-13933-0-20922000-1421677016_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Jeg har problemer med min Line 6 Relay G70 live. Den har fungert bra i mange år, men det har blitt mer ustabilt de siste årene. Til info så bruker de andre i bandet G30 fra Line 6. På soundchecks så funker alt fint. Jeg kan gå rundt hele scenen og mister ikke lyden. Men under konserten, med folk (og mobiltelefoner) i salen, så kan jeg knapt bevege meg bort fra mottakeren uten av jeg mister signalet.. Er det noe jeg kan gjøre for å løse dette eller er hele oppsettet utdatert? Det merkelige er riktignok at G30, som er en dårligere og eldre modell, funker helt fint for de andre i bandet.. 
    • Söker rockprojekt att vara med i Norge, med fokus på live-gig. Jag är öppen för alla typer av rock/metal och ser fram emot att få spela med likasinnade musiker. Har erfarenhet av både studioarbete och liveframträdanden, och är redo att bidra med både energi och kreativitet.
    • Bildet er tatt i dag. Min Tele Deluxe
    • I fjor bygde jeg en Telecaster Deluxe. Det er den beste gitaren jeg noen gang har hatt, selv om jeg har kjøpt giterer til 6000kr i butikk før Gitaren består hovedsaklig av deler fra Guitarfetish, feks kropp og pickups, mens halsen, som måtte ha CBS hode, kommer fra en Squire Stratocaster Affinity. Kroppen er i Or, og halsen i lønn med rosentre gripebrett. Eletronikken har jeg bygget selv jeg kjøpte deler lokalt i nederland, og det er koblet på samme måte som på en moderene Les Paul. Gitaren har Push pull potmeterer for coilsplit og alle pots er som allitd på mine bygg - CTS. Gitaren har ikke antydning til pickupsus for jeg har skjermet den profesjonellt. Dette er alså ikke en Fender Telecaster så jeg gav den en egen logo på halsen der det står "Helge Tele Deluxe". Halsen hadde jo originalt en stratocaster logo. Jeg syntes gitaren har nydelig klang og jeg har aldri hatt noen bedre gitar. Hvis dere vil se byggeprosessen så klikk på denne linken: https://www.youtube.com/watch?v=HtBjxB9VAYk&t=42s  
    • Har en slik miksepult som jeg vurderer å selge. Ser at andre selger selger pre amp stripene, og kompressorene separat. Noen som har tanker om pris evt? Selges med alt utstyr, kabler, strømforsyning osv. Har tidligere vært eid av NRK.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.