Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kabelsko istedenfor lodding?


Anbefalte innlegg

Finnes vesentlig bedre løsninger enn normale kabelsko om du skal gjøre noe sånt.

Har tenkt tanken før, og det er vel minst like ideelt å bruke en type hurtigklemmer lignende de EMG bruker på de nye pickupsystemene sine.

I mitt tilfelle ville det kun være snakk om sånn kobling fra plekterbrettet til jacken, så jeg kunne bytte ferdigloada plekterbrett på stratene mine etter behov.

Her er en nyttig lenke.

http://www.strat-talk.com/forum/tech-talk/41253-quick-connector-guitar-jack-easy-pickguard-swapping.html

Endret av KristianF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter man på en kabelsko med klemme, introduserer man bare to nye steder der det kan komme til oksygen, og de problemene det medfører.

Jeg har allerede hatt EMG "solderless"- løsninger innom på min amatørbenk som har slitt med kontaktproblemer.

Ser poenget, men i og med at det å lodde ikke akkurat er rakett- teknologi, så blir dette for meg helt feil vei å gå. Det å lære seg å lodde, er ikke vanskeligere enn å lære seg å steke en entrecote på skikkelig vis, og mye enklere enn å lære seg å bruke en mobiltelefon, noe det virker som alle klarer, hvis man har IQ høyere enn skonummeret.

Forskjellen er kanskje at lodding innebærer et element av håndtlag. Det er mulig det er der jeg sporer av. Ikke noe vondt ment på noen måte, og ideen er i og for seg grei nok. Det hadde vært enkelt å bare kunne røske ut/inn en multiplugg, men det å tro at verdens gitarprodusenter skulle bli enige om en felles standard er omtrent som å tro på julenissen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en god løsning om du vilha elektronikken tilkoblet over kort tid og ved hyppig utbytting. Men snakker vi en semipermanent eller permanent løsning, er lodding å foretrekke av nevnte grunner: oksidering av tilkoblingen og bevegelse. Lodding både støper fast og kapsler inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.