Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NCD: 1x12 Mesa Thiele kabinett.


Anbefalte innlegg

Ikke bare gitarer, men kabinetter og forsterkere er også gøy.

Så fikk jeg fingeren ut og kjøpte et 1x12 Mesa Thiele kabinett. Jeg har lest og tenkt og vurdert og lurt mye på disse, men aldri helt sett at jeg trengte det, men så er det forskjell på hva man har lyst på og trenger.

Selgeren sa at det hadde hatt maks en time spilletid så det var rimelig nytt, og lukta til og med nytt.

Dette er den nye versjonen med Celestion C90 element som noen liker og andre ikke.

De er mest kjent for å komme med Electrovoice EVM 12L elementer.

Tilbake til C90, det låt tight i bunn, overaskende tight til å være 1x12, men litt hard i øvre mellomtone og noe harskt etter min smak, og jeg liker Vintage 30 i Mesa 4x12.

Så etter en dags spilling og litt søvn så kommer nysjerrigheten i meg og henter skrudrillen og åpner opp. Jeg har nemlig et Mesa kombo skall fra min Mark IV (som forøvrig huser en Mark III for tiden) med EVM element. Så her var det bare å bytte om og teste.

VOILA!!!

Det låt kuler og krutt i Thiele kabinett. Skjønner så utrolig godt at kabinettet er kjent for dette elementet.

Men ikke bare det, C90 elementet låt konge i åpen combo også, og sammen låter de kanon óg.

Nå er elementene kommet hjem til sitt eget hus og alle er glade ;-)

Hadde aldri trodd at det skulle låte så nært 4x12.

Og for å snakke om vekta, Thiele med EVM; 20 kg, vs 48 på Recto oversize 4x12.

FAMILIEBILDE:

Mesafaminklthiele_zpsd015c98a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.