Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye miccer


Mering90

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har akkurat lakkert en litt rimligere gitar jeg kjøpte for noen år siden. Ekstremt god finish ble det også, noe som var ganske uventet, så nå vil jeg jo gjerne også spandere på den "nye" fjøla noen nye miccer.

Det er plass til 2 stk humbuckere, pluss 1 single coil. Jeg liker for det meste rock, men clean og fin lyd er også positivt.

Har sett litt på seymour duncan 59? Ser den er ganske greit priset i usa.

Flere forslag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en '59 i hasposisjon på en Schecter.

Den låter veldig bra! Litt kraftig og "tykk" i lyden da, kanskje litt vell kraftig for min del. Men det er en pickup av god kvalitet som låter veldig fint.

Liker den best på clean-kanalen. Det er først når man skrur på vrengen, at jeg syns den låter litt for saftig. Det kan være noe med at gitaren min er i mahogany, som i utgangspunktet har mye "dybde" i treverket lydmessig.

Har også en SH-5 Custom i bro-posisjon. Denne er enda kraftigere! Da mener jeg ikke i output/gain men måten den reagerer på spillingen din.

Låter veldig "rent" selv med mye vreng, men også meget fin til mindre gain. Veldig tight og klar pickup, en av mine favoritter.

Er selv veldig fornøyd med denne komboen, men spesielt godt fornøyd med SH-5 i bro :)

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Valgte Dimarzio da jeg bygget om mine gitarer. Først og fremst at det var langt biligere å kjøpe de her i Norge enn SD mics.

Har Air Norton i front, FS1 i midt og Breed i bridge. Gir en bra blanding av lyder på den. Air Norton er ganske universal, litt rund i lyd. Funker fint både på clean og mye drive. KOmbo med AN og FS1 gir en litt crisp "dobbelttone" som er fin til cleane lyder som skal være litt luftige. FS1 er en litt rund single coil. KOmbo FS1 og Breed gir en bra strat karakter. Breed er en mic som gir ganske mye ut men samtidig balansert i tonen. Dette passet hvertfall fint på mine Ibanez S-serie gitarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.