Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Telecaster Deluxe prosjekt


Anbefalte innlegg

Har et prosjekt på gang nå.

Kroppen og halsen er ubehandlede warmothdeler.

Her er utgangspunktet:

hyzese2y.jpg

Har laget en kick ass lakkrigg av ikeaskammel og gaffa. Denne fungerer godt nok!

nusareqe.jpg

Primer:

ezeja9yq.jpg

Første lag med primer lagt.

Gaffaen er festet slik at "halsen" kan settes i alle posisjoner.

ubagypa8.jpg

Et slikt pistolgrep er genialt. Fargen er forøvrig fra BMW-katalogen og heter imola red 2.

ybuqu8yq.jpg

Lakkbestillingen er gjort på gsbildeler, som er en BMW-spesialist. Sparte masse i forhold til å få fargen blandet opp på en malingbutikk.

u3yvypat.jpg

Første lag med rødt:

urepe7e7.jpg

avanute4.jpg

Oppheng i taket:

e2ata6ez.jpg

Etter 2 bokser (6? Lag) spray. Testing av plekterbrett:

e3equpat.jpg

vamaqymu.jpg

Tror det blir hvitt og flashy!

Så våtsliping for å få bort litt støvkorn osv i lakken:

tyhu7evu.jpg

Etter dette har jeg lagt ett strøk med klarlakk. Det betyr ca 5 strøk igjen før den skal ligge og kose seg i påvente av våtsliping og polering.

Pickuper osv ligger klart, men venter på litt småting fra bl.a. Musikding før jeg får montert det sammen.

Halsen er behandlet med Shaftol og wudtone. Har ingen bilder her nå. Får bli i en oppdatering.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører du kun farge, eller skal du ha på klarlakk også?

Når jeg tenker meg om (!!) så har jeg garasje jeg også, som bare brukes hvis det ikke er noen annen plass ledig utenfor huset vårt..., burde kanskje innrede den som lakkbod? Aller først må jeg få fjerne vepsebolet som er der........, som vel også er en grunn til at jeg ikke bruker garasjen akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på med 2 bokser klarlakk.

Haha, ikke dumt!

Miner akkurat satt opp. Skal innrede med lys, en arbeidsbenk osv i løpet av sommeren.

Problemet mitt er at den ikke er tett, så det kommer støv inn. Dette vil bli mye bedre når veien utenfor blir asfaltert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår garasje er i et garasjelag, så det er ikke tette skott mellom garasjene, så jeg må eventuelt lage meg et mer eller mindre lufttett kammer/skap for slikt arbeid..., noe som gjør meg litt skeptisk. Jeg brukte kjellerboden der vi bodde før som lakkrom når jeg mekket den rosa RGen min, men jeg blir litt mer usikker når det er snakk om at nabobilen kan få små 'pigmentflekker' som et resultat av en litt uskyldig hobby.

Jeg har jo et rom i kjelleren i huset som på sikt skal bli hobbyrom, men det er så som så med ventilasjon der. Er et vindu med grei størrelse, men det spørs om det er så populært å ta på seg vinterjakker når den tid kommer, og at de regelrett lukter sprayboks. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe lukter bra om det er dårlig ventilert ja. Lakket i kjellerboden der jeg bodde i Oslo. Usikker på hvor populært det var.

Skal ha vanlige humbuckere. Har flere liggende. Også et sett lollar p90 i humbuckerformat. Skal testes ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TC- angående veps, så er oppskriften ganske enkel. Jo fortere du gjør dette, jo lettere er jobben. Handle en boks med Perimetrin ekstra. Den har vanlig spraydyse, og en lanse av type 5-65. Vent til rundt klokken 23 på kvelden. Så sniker du deg inn, "lige som en Ninja", med gode sko på, stikker lansen inn i hullet og gir vepsene så mye spray som du tør. Løp. Det er du sikkert bedre på enn meg, det skal ikke stort til. Dagen etter er alle døde, garantert. Problemet løst. Det kan være greit for å være helt sikker å stille med jakke og joggebukse, altså ikke singlet og tangatruse. Da finner de ikke noen steder å stikke hvis noen skulle klare å fly etter deg etter perimetrindosen. De vepsene som kommer ut av bolet dratter rett i bakken, og har mer enn nok med seg selv. Dette har jeg gjort mange ganger, og har aldri blitt stukket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hensikten med det? Vepser har da ikke skjeggvekst eller barberhøvel?

det hadde ikke jeg heller da jeg var 5, men det var fortsatt gøy å smøre inn ansiktet med barberskum ^_^

Endret av Magnus_SB
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.