Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Friedman BE-100


gtrman

Anbefalte innlegg

Jeg tror jammen jeg har funnet min Holy Grail røramp.

Har hatt haugevis av Marshall - Peavey - Fender - Mesa mm og det jeg fikk inn i hus nå nylig må være noe av det feteste jeg har vært borte i.

Jeg har denne ampen i AxeFx og bruker den flittig der - men når man får 100 watt gjennom 4x12 greenbacks ... ja da ligger bakoversveisen enda lengre bak (enda det ikke er mye å ta av lenger der)

Crispy clean kanal - fenderaktig. Fyldig og varm.

Crunch kanal - Brown Eye - i ACDC terreng. Baller i massevis.

Den hårete øye baller kanalen - Hairy Brown Eye - har litt mer gain og man kan skru seg fra hot Plexi til mer moderne vreng.

Masse switcher som kan justeres til egne preferanser - ser at det vil ta litt tid å skru den inn til min personlige mojo - men det er jo litt av moroa.

Dette er den helt nyeste utgave av denne ampen - med egen EQ for clean kanal - og alle 3 kanaler er nå footswitchable.

Ser bra ut og og låter kanon - fornøyd !!

Self litt bilder:

Friedman01.jpg

Friedman02.jpg

Friedman03.jpg

Friedman04.jpg

Friedman05.jpg

Friedman06.jpg

Friedman07.jpg

Friedman08.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Den ultimate Marshall :)

Hadde ikke mine ampdager vært over hadde jeg garantert hatt en slik, eller Steve Stevens signaturen.

Har du prøvd den?

Cliff fikk vel til og med hjelp av Friedman med BE/HBE emuleringene i Axe-FX2 forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris er i overkant av hva som er fornuftig å bruke på en amp og med tollregninga havner jeg nok langt opp i 20 tallet.

Har solgt unna en god del utstyr i forkant og dette var noe jeg hadde bestemt meg for å anskaffe meg så pris får bli som det blir.

Jeg synes den er verdt hver ei krone og DET er det viktigste for meg.

Jeg tror jeg hadde blitt like fornøyd med Stevens ampen også - den er i samme sjangern - disse ampene er uansett umulig å få testet så jeg kjøpte basert på internett/youtube.

Stor sjanse å ta men når jeg gjør godt forarbeid pleier jeg sjelden å ta feil - det gjorde jeg heller ikke denne gangen.

Kjenner igjen Friedman sounden fra Axe men denne BRØLER mye mer :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.