Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Billy Sheehan Signature drive


simenandreas

Anbefalte innlegg

Bravo! Alle jeg kjenner som også spiller med venstrehånds hanske er ikke i nærheten av hva du klarer ;)

Fine flagioletter du får lurt inn her og der, er det din ide eller kopy?

Det låter jo bra, men Darkglass'n du byttet bort var vel bedre?

Har du kjennskap til de andre EBS pedalene, den nye valve drive, metall og multidrive?

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk - det er mine ideer ja :)

Jeg bytta den mot darkglass`n ja.. Synes darkglass låter bedre med plekter enn billy sin, men synes billy låter bedre fingerstyle. Også har billy en mid-sweep som jeg sykt nice! Veldig fin for å få distorsion lengre ned i frekvensspekteret slik at man ikke ligger i samme området som gitarene. Kjører man fingerstyle distorsion med andre pedaler som for eksempel boss sin ODB-3 er det lett å drukne i miksen med andre distorta gitarer etter hva jeg har erfart. Nei jeg har ikke prøvd de andre EBS pedalene, men jeg digger ampene og kabinettene deres! topp notch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk - det er mine ideer ja :)

Jeg bytta den mot darkglass`n ja.. Synes darkglass låter bedre med plekter enn billy sin, men synes billy låter bedre fingerstyle. Også har billy en mid-sweep som jeg sykt nice! Veldig fin for å få distorsion lengre ned i frekvensspekteret slik at man ikke ligger i samme området som gitarene. Kjører man fingerstyle distorsion med andre pedaler som for eksempel boss sin ODB-3 er det lett å drukne i miksen med andre distorta gitarer etter hva jeg har erfart. Nei jeg har ikke prøvd de andre EBS pedalene, men jeg digger ampene og kabinettene deres! topp notch

Så du mener du får dist. lenger ned i frekv. omr. med denne enn med B7K?

Hvilke innst. har du på dette youtube klippet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billy mener at Bassvrengen bør ligge i lav-Mellomtone registeret, så det er nok ikke så snodig.. :) Hør på Mr. Big, Billy er aldri i veien for Paul sonisk.

Jeg kan dog få en meget Crunchy Hi-end vreng tone ut av min med tonekontrollen på fullt, typ det jeg har hørt av DarkGlass'en (tilogmed med Rickenbackeren gjør dette) Synes det er en sinnsykt god vreng pedal selv, og det med muligheten til å hive inn andre pedaler i loopen på hvert signal gjør den meget annvendlig.

Har en DI i clean signalet og EQ - Wah - Chorus i vrengen, låter helt fantastisk konge... Vurderer å putte EQ'en over i cleansignalet for å få en skikkelig massiv bunn, Trenger den egentlig ikke i vrengsignalet da Tonekontrollen sweeper et ganske stort frekvensområde i seg selv.

Finnes det en vreng pedal jeg skal anbefale så må det bli denne (Med mindre du har 2 amper, da synes jeg du skal kjøre en Ibanez Tubescreamer, pedalen som EBS'en er basert på, gjennom den ene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo en stereo amp så med en en preamp/vrengpedal koblet inn via loopen i den ene kanalen, har jeg to amper. Broder'n har en tubescreamer jeg kunne fått tak i og prøvd, men den er jo byggd for gitar....

ODB-3'n til Boss har en blend controll som tilsvarer clean på denne Billy boksen, men den var jo fuzzy greier..

Hva slags eq pedal har du Thunder? Jeg vurderer å kjøpe Boss geb 7 eq, Jeg forventer et knallltilbud på denne sammen med Billy Sheean :) Laveste kontroller på geb7 er 50Hz, kunne gått vært 30Hz :unsure: Åh, ser nå at du har Boss Pq-3B, da annbefaler du vel også Geb-7?

Klippet fra Bosssider: Pq-3 "The low band ranges from 25Hz to 400Hz, the middle band from 160Hz to 2.5kHz while the high band covers 1kHz to 16kHz."

Vil jo tro 50Hz på geb7 også drar med frekvenser ned til 25 Hz.

"

Ja, genialt med de to seperate, clean og drive kretsene i denne Billyboks. Kobler man et sluttrinn til send i hver av sefffekt loopene i denne, har man faktisk et enkelt biamp oppsett.

Her er enda et eksempel på noe veldig nære tonen jeg leter etter. Theater of tradegy med låta "Debris" bassen høres godt alene fra 0.42 noe chorous også på her?

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har eid en GEB-7 før, de er ikke dårlige de, men jeg liker parametriske eq'er litt bedre. Ser ikke helt hva du skal ned i 30Hz etter, så holder nok bra med GEB-7'en.

Måten jeg har gjort clean signalet mitt på tidligere er å booste 125Hz og så gradvis kutte det ned til helt kutt på siste frekvensen på toppen min, for så å motvirke det med eq i vreng signalet etterpå :P Jeg har veldig lyst på den nye DI pedalen til MXR, men er noe usikker på om jeg egentlig trenger den, Jeg får se hva jeg får til med Mooer DI'en og Bossen først. (Og jeg har jo aktiv EQ på det som er hovedbassen min for tiden og.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg har 4 strenger er den stemt i H og hvis jeg får på den nye 135 stremgen som ligger i skuffen, av og til drop A, derfor de lave freq. H-0 ligger på 30.1 Hz Som jeg skrev, low på din Pq-3 er fra 30-400Hz Jeg kunne sikkert hatt en sånn en.

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.