Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Micro terror


KimT

Anbefalte innlegg

Har ett spørsmål til dere som har prøvd micro terror hodet. Kan det hodet spille på lavere volum med svakere vreng også? Og er det verd det å hoppe på en slik forsterker for øving hjemme framfor en solid state forsterker (har en cube 15x), angående kvaliteten på vreng, dynamikken fra lyden, etc? Har egentlig ikke noe spesiell erfaring med rør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, er ingen inne i min lokale 4sound, så det vil bli utenlands postordre om jeg kjøper en..

Noen formening om hvorvidt den kunne fungere med pedaler? Tenkte på å eksperimentere med noen billige big muff/fuzz og flanger effekter.

Edit: Jeg mener; vil en slik boks fungere med pedaler uten å vrenge i stykker lyden av pedalene? En ulempe jeg kan se for meg med bare 1 kanal, kan være lite såkalt "headroom" før alt blir for mye grøtete vreng.

Endret av KimT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde Micro Terror på både gitar og bass (jepp, full guffe på et 2x15 Sunn cab, låt overraskende fett)

Den fungerer helt greit til hjemmebruk, og som en backup amp. Jeg har skiftet ut røret som var i til et 12au7, vrengen blir litt "mildere" og clean låt penere på den. Absolutt vært de rundt 900,- den koster!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Micro Terror (eeh - jeg har faktisk to stk...), og hodetelefonutgangen er ikke mye å skryte av. Forsterkeren via kabinett er helt kurant, men hvis formålet er å bruke den med hodetelefoner får du bedre lyd i f eks en Vox Stomplab (1G-modellen koster 595,- hos 4sound).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.