Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Billig recordingutstyr


Morph

Anbefalte innlegg

Kunne noen kommet med et forslag til billig recordingutstyr?

Ikke kom å si kassettspiller, for jeg skal ha det over på maskinen. Vil også ha greit lydkvalitet, slik at jeg kan høre hva folk spiller og synger.

Har heller ikke lyst til å spille inn hver del og så sette det sammen.

Vi er 1 gitarist, 1 bassist og 1 vokalist, så dere trenger ikke nødvendigvis å foreslå noen mic`er til trommer. Men alt hjelper!

Flytter denne hit jeg - tHeMuTh|n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du tenke litt lenger enn bare det å spille inn; å en gang kunne spille inn med feit lyd så bør du starte med bra pre-amper.

Et alternativ kan være en mikser med bra preamper. Denne er forøvrig praktisk å ha i andre sammenhenger og. Finnes mye bra på bruktmarkedet. Et annet elternativ er et bra lydkort med innebygde preamper. Dette kan være eksternt slik at man bare kobler det på en laptop og spiller ett inn i et musikkprogram.

Du trenger også mikrofoner av bra klasse. Konsensatormic'er! Sjekk ut Behringer eller XML. Mye for pengene!

Jeg har ofte benyttet minidisc til opptak. Har koblet to stk rett på mikseren, og vips så har jeg en 4-spors. Dog, man må huske å ha et klikk eller lignende på begynnelsen sånn at man får linet opp sporene i ettertid.

Tror ikke jeg ga deg så mange tips, men du fikk iallfall noen refleksjoner om saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver og tar opp litt for gøy jeg også.

Har en omnitronic dj-mikser (som jeg kjøpte brukt for ca. 300 spenn), en mic fra clas ohlson som heller ikke kostet all verden og garageband på macen. Har en basspreamp, men det funker greit å bruke forsterkeren som preamp også.

Det låter ikke så fjongt, men du hører jo hva man spiller. En demo er en demo for pokker!

Hvis ikke dette er fett nok synes jeg dere burde leie utsyr på stovner rockefabrikk, sinsen rockeklubb eller lignende (det koster ikke all verden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja en demo er en demo.

Gidder ikke å leie utstyr pga jeg har lyst til å ha muligheten til å ta opp når som helst. Og da er det mye billigere å eie sitt eget. Slipper også å være avhengig av andre. Det er liksom litt kjekt å høre hva som ble spilt en "rølpe-session-kveld".

Vi har spilt inn på minidisc før, men det hørtes helt ræva ut.

Jeg har sett en billig Zoom-harddiskopptaker som folk sier er bra..men jeg får se..

bare fortsett å kom med forslag! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.