Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Alfwood Eagle vs Eagle


PABben

Anbefalte innlegg

Jeg fikk prøve en "alfwood Eagle" her om dagen og tenkte jeg skulle kjøpe en slik. Problemet var at Gitarhuset.no (som er eneste stedet jeg finner den) ikke får inn nye før til høsten.

Jeg kom over en brukt gitar av merket "eagle" med relativt lik logo. Er dette en billig kopi som jeg bør styre unna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alfwood er vel Gitarhusets eget merke. Eagle er/var et billigmerke som en del butikker solgte unna til gibortpris for noen år siden. Husker man kunne få Eaglegitarer for ned i 500 kroner.

Uten at jeg kjenner disse merkene alt for godt vil jeg anta at begge kan karakteriseres som billigmerker og jeg hadde definitivt prøvd den aktuelle gitaren før jeg kjøpte den. Kan sikkert finne noen greie gitarer, men det er også mulig at man havner i feil ende av kvalitetsskalaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar at det er to forskjellige merker, ja. Tidlige Eagle blei laga i Korea og er av en kvalitet som forsvarer prisen. De siste blei laga i Kina med stort sett koreansk hardware. Testa en del av gitarene, og det er hit eller miss alt etter modell. Har en mahognitele som er av god kvalitet, og er verdt utsalgsprisen på fire lapper, samt en rimelig P-bass som funker som den skal. Jeg ga imidlertid langt mindre for dem da jeg kjøpte dem på Backstage sitt overtagelsessalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.