Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD - Fender Highway One Texas Tele


KristianF

Anbefalte innlegg

Triggerhappy som jeg er, gav jeg et bud på en telecaster som lå på finn her om dagen og jaggu dukka den ikke opp igår...

Disse gitarene her er ikke så ofte de dukker opp, og var en modell som i utgangspunktet lå mellom Highway One og American Standard kvalitetsmessig.

Den skiller seg fra de to forhenværende med at den har 12" radius på gripebrettet, narrow/tall-bånd, vintagebro og "Hot Vintage"-mikrofoner. Ikke dagligdags kost kombinasjonen av vintagebro og den gripebrettradiusen, men det funker meget bra.

Så hvordan låter den?

Den låter telecaster. Vekta på den er rundt 3,6 kg, så den er ikke av de letteste.

Jeg tar meg selv i å foretrekke de som har middels vekt av en eller annen grunn, både lydmessig og komfortmessig. Jaja.

Bridgepickupen lever farlig da den låter ræv. Neckpickupen låter strat og det er greit for meg.

Ellers har jeg tatt meg selv i å gjøre som Frank, bruke de siste dagene før gitaren kom til å lete etter oppgraderinger til en gitar jeg ikke har testa.

Noen her som har erfaringer med Callaham bro og sadler?

Alt i alt er jeg positivt overraska. Har spilt på mange Fender-gitarer oppigjennom, og er innafor kvalitetsmessig.

Får komme med grundigere review når jeg har fått prøvd den live. :)

13889195938_834e2a821d_z.jpgIMG_3297 by Kristian Frostad, on Flickr

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis - nydelig tele. Jeg liker godt to-tone sunburst på tele`er egentlig, men den trenger hvitt plekterbrett ;)

I tillegg til Callaham og Glendale, anbefaler jeg å kontakte Marc Rutters. Bare si hva du vil ha, så lager han det til deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, liker det selv!

Brukte gitaren på øving for første gang ikveld, bra fjøl med rom for forbedringer :)

Bridgemikken lever farlig, lurer på å slenge inn en Dimarzio Chopper T. Er vel å banne i kirka men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.