Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Progressiv instrumental


ErlendB

Anbefalte innlegg

Hva skal jeg si? jeg har skrytt deg opp i skyene så mange ganger før at jeg ikke har flere superlativer igjen. Hadde noen sagt at dette var den siste DT- plata, men at James hadde vondt i halsen og ikke sang på låta, hadde jeg bitt på. Jeg håper det var et komplement.

Hehe, jajo, jeg tar det som et kompliment! Takk så meget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst. Du må komme deg ut og få eksponering utover forumet. Du er for dyktig til å sitte på "gutterommet" og lage de greiene der, for det er ganske jævla langt forbi hobbymusisering, spør du meg.

Hehe, takk skal du ha! Noen tips om hvor jeg kan starte?

Endret av ErlendB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hehe, takk skal du ha! Noen tips om hvor jeg kan starte?

Fåræ et band! Spill konserter og prøv å få alle gammalprog-gubbene som liker DT og sånn til å komme og se på.

Ang låta så gidder jeg ikke kommentere hvor bra det er en gang. Bare drit i Erlend, du setter alle oss andre i et jævlig dårlig lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håhåhå. Dette likte jeg svert godt :)

Det er mange som spiller godt gitar både fort, rent og tight. Men du er rett og slett VELDIG god. Tror ikke det er så mange som ville takket nei til å spille med deg. Det du trenger er en solid gjeng som du trives med både spillemessig og kanskje litt sosialt også. ;)

Så nå skal jeg være litt direkte her.

For veldig mange år siden var jeg med i noe som het Evolution Denied, det ble så fett at vi ikke klarte å spille det etterhvert. haha. Så jeg tror det handler om å møte folk å lage noe sammen. Det å ta med matreale som ikke er ferdig inn på en øving og la andre sette sitt preg på det også. Det har litt med eieforholdet man får til det man driver med. Slik som jeg antar at Tale of sinclair er ett lite hjertebarn hos deg, så er det vanskelig å nå gjennom med det fordi det er mange progressive band ute på markedet og det er fort å drukne i mengden. Så for å få en gjeng til å jobbe så er det lettere om de har ett forhold til det som skjer. Det finnes mange eksempler på band som ikke er så gode til å spille men som når langt alikevel, og dette er i mange tilfeller (forhåpentlig vis) at de som er med har ett forhold til det man gjør. Slik som dette Trolske metal prosjektet som jeg har lagt ut noen filer av, der er det ikke plass til å tenke selv for andre musikere. og det kom jo så langt at vi hadde en halv bandøving og så ble det lagt på hylla av andre involverte. Da ble det veldig vanskelig å erstatte de som hadde bidratt tidligere, for mine krav til en gjeng var for store.

Jeg har nå lappet sammen en gjeng som spiller 70`s feelgood rock og nå er det mye mer åpent innad i gjengen jeg er med i. Det gjør forhåpentligvis at vi får gjort noe med det etterhvert. (skal i studio neste måned) For jeg har veldig lyst til å spille, treffe nye mennesker og lage gode minner. Og du som er så god har alle muligheter åpne for å lage noe som rocker sammen med en gjeng. Men jeg tror det er vanskelig å finne det "perfekte" bandet der alle har tid og lyst. Det skorter vanligvis på ett av to har jeg erfart ;)

Men for å si det slik. Det kan godt hende at noen oppdager musikken din en dag også, eller at du finner noen som er gode nok til å spille det, slik at det blir fart på sakene. Ikke gi opp uansett! du lager for fet musikk og er for god til det :) Og jeg håper du får skrapt sammen en gjeng til det. For det er super potensiale i det du gjør.

Jeg skriver ikke dette for å være negativ eller noe slikt. Jeg ønsker at folk skal lykkes. Det blir aldri nok kvalitetsmusikk :)

- Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et greit langt innlegg, hehe!

Ja, prog blir ofte ensformig og greier, men jeg lager musikk fordi det er gøy i første rekke.. Spiller jo allerede i Cosylan (som vi har hatt hele ÉN gig med) som er litt mer sosialt enn Distant Entry.

Føler ikke noe stort behov for å spille live eller at folk skal høre greiene mine, men hey, hvis noen liker det så er jo det kult. Spille i band bare for å spille i band har jeg prøvd før og det ække no gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.