Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD - Warmoth


Kaputnik

Anbefalte innlegg

Fått meg pakke fra Warmoth, detta blir morro!

Kroppen er kamret ask med lønnetopp og er lett som ei fjær!

34oqxio.jpg

Halsen er noe så kjedelig som lønn med rosetre på toppen, men det funker fint for meg!

Ikke spør hvorfor jeg valgte revers headstock (lengre historie), men tror det kan funke bra.

2s9xjbm.jpg

Den skal få seg Fender USA-tremolo (har liggende) og Schaller-låseskruer (ikke kommet ennå), og begynner vel livet sitt med et sett GFS-pickups (Mean og Dream 90). Har en DiMarzio 36th PAF i bestilling som muligens finner veien inn i denne gitaren, men usikker på hvilken makker den skal få i så fall.

Endret av Kaputnik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar!

Reversed headstock er kult, men uvant å stemme :) Du må lage burst på hodet da :)

Tviler på at det blir burst på headstocken, men sysler med tanken om å ha det sort (halvblank?). Kjøpte med en gull Warmoth-logo som hadde gjort seg oppå der.

Er litt usikker på hva som hadde vært den enkleste og rimeligste løsningen i så fall. Har ti tusen tommeltotter og ikke no egnet rom (heavy trafikk og dertil støv i lufta utafor døra), så er litt skeptisk til spraylakk - men det fins kanskje noen dugandes ting det går an å stryke på? Evt. folie, kanskje?

Er det lov 堳prre hva du m崴e ut med totalt ifht til dollarpris? Har lyst 堧jre det samme... Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Kosta litt ja.... her er deleprisene inkl frakt og moms, så kan du knipe der du føler for det:

Showcase kropp med routes 3000,- (Warmoth)

Showcase hals m/finish, nøtt og bånd 2000,- (Warmoth)

Fender tremolo ca 600,- (Ebay)

Mekanikk 700,- (Ebay)

CTS/Switchcraft-elektronikk 300,- (Lokalt/Ebay)

Diverse (skruer, strengetre etc) 200,- (Lokalt/Ebay)

GFS-pickups er ca 300,-/stk fra Guitarfetish, DiMarzio er 670,-/stk på 4sound.

Tanken var å bruke Wilde L-90s, disse er vel ca 450,-/stk direkte fra dem - men de ser ikke ut og har visstnok bra med leveringstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om kremfargede pickupringer hadde funka, har et sett liggende...

Sitter også å vurderer kontrollayout - ligger an til vol/tone/3-veis toggle (ikke blade), men har ikke helt bestemt meg for hvor ennå

Liten forhåndsvisning:

16awci9.jpg

Endret av Kaputnik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.