Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lunacy Awake - Heavy Shit


Bautabobb

Anbefalte innlegg

Jeg ser at folk legger ut musikken sin her. Så tenkte jeg skulle bli en av mengden og legge ut en liten sak.

Dette er Metal inspirert av Norsk natur og norsk mytologi.

Jeg laget denne for ca 2 år siden, var til ett band som aldri ble noe av, synd, for jeg hadde litt trua. Når det er sagt så håper jeg noen liker det de hører. Morsomt med noe feedback.

Dere må bare vite at jeg er ikke veldig god på Gitar, så ikke forvent noe sweep eller hybrid alternate something picking. For det skjer ikke.

Innspillingsprosessen tok sted i stua mi med følgende utstyr tilgjengelig:

Gibson Les Paul Studio (ikke noe fancy model)

Vamp2 fra Behringer (Gitar lyd)

Drumkit From Hell (Trommer)

Trillian (bass)

Vienna Symphonic Library

- Woodwinds I & II

- Solo Strings (hadde ikke fått kjøpt de store strykerne enda da)

- Harp I & II

- Choir (gratis nedlastning fra vienna (låter balle)

- Percussion I & II

Halionone

- Piano (fulgte med Cubase 5)

Endret av Bautabobb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Takk for det :) Jeg har noen høytalere som juger meg midt i øret her. Så mixingen er ikke helt max. Men skal se om jeg får gjort noe med det etterhvert :) Angående piano så anbefaler jeg følgende: http://www.bluenoiseplugins.com/plugins/theupright/

Koster 50 dollar, så er ikke det dyreste, og det låter bra. :)

En ting skal nevnes dog. Det er noe med klangen i digitale pianoer som ikke blir helt riktig uansett. Det er hvordan pianostrengene resonerer som gir ett litt "falskt" utrykk i nesten alle pianoene jeg har prøvd ut. Jeg har tilgode å teste Vienna Imperial pianoet, synes de demoene på hjemmesiden deres er ganske gode. men det koster skjorta. Så jeg vet ikke om noe som er bedre til en rimeligere penge en bluenoise sin variant.

Endret av Bautabobb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble skikkelig nostalgisk når jeg hørte Shadowmind med denne:

http://forum.gitarnorge.no/topic/50876-how-not-to-impress-girls-with-the-guitar-teknisk-doedsmetall/#entry681217

Dette er fra tiden min som vokalist i Death metal sjangeren. Good times.

https://soundcloud.com/anders-langberg/game-of-death-pt-2

og CastorFiber: her finner du ikke dynamikk ;)

Endret av Bautabobb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Sån går det når man er nostalgisk hele natta. For en god del år siden så lagde jeg ett Horror Metal band for å hylle skrekkfilmene i verden. Jeg samlet en gjeng og gjorde 2 konserter. Begge på Halloween. Kjørte full kalkun med dårlige kostymer og hele pakka. Så noen i fjor fikk jeg lyst til å gjøre en konsert igjen, bare pussa opp noen låter og skrive noen nye. Men det gikk som vanlig ikke pga logistikk og at folk generelt sett ikke egentlig har tid selv om viljen forsåvidt er å spore. Så da bestemte jeg meg for å legge ut det jeg har av det som kunne blitt.

Hadde vært morsomt med litt feedback på dette. hadde en ganske klar ide når jeg tok det opp igjen. Men må understreke at det er programert Trommer, bass, piano, synth, orkester elementer og gesæle lyder. Jeg har også gjort noe vokal på det. Men det ble en laber greie og kun for å illustrere. Det har seg slik at jeg hadde ikke tilgang på studio, så da ble det hjemme i stua, og naboene mine ville ikke blitt spesielt imponert over denslags gauling. Uansett..

Mine damer og herrer, jeg presenterer Skrekkfilm metalbandet (som aldri ble noe av igjen) Army Of Darkness

https://soundcloud.com/anders-langberg/sets/army-of-darkness

Tar omtrent 20 min å høre alt

Endret av Bautabobb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.