Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

2012 LP Standard?


space

Anbefalte innlegg

Jeg har en bra LP trad 2001 modell .

Nyere LP jeg prøvde kjentes langt fra like bra ( med unntak av noen CS LP til langt høyere pris) .

Men nå blir jo ofte Gibson gitarene bedre etter noen tiår....

Eh... det tror jeg ikke du har iom at trad`en ble lansert i 2008?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traditional er vel regnet som den nye 'Standard'. Ikke vektredusert og (stort sett) med 50-talls halsprofil. Dagens standard er vektredusert, men usikker om det er en form for chambering eller om det er sveitserostprinsippet.

Dagens LP Standard er litt rart priset syns jeg, steget opp til en CS er ikke veldig langt (en ny R7 ligger på rundt toogtyve lapper vel?). En Traditional har jeg sett så lavt som elleve lapper ny (fra butikk), men usikker på om det kan ha vært fjorårsmodeller som er 'priced to sell'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, selvfølgelig er det ikke en selvfølge at lett mahogni er bra mahogni. Er jo bare å ta en titt på mahognien som brukes i asiatiske gitarer, Edwards eksempelvis. Har hørt om E-LPer som veier ned i tre kilo, noe som tyder på at det er en helt annen type treverk enn hva som brukes i dyrere gitarer, og at det her ikke nødvendigvis er snakk om selektert treverk, men en type mahogni som 'alltid' er lett, men som kanskje ikke er like attråverdig som den som brukes i dyrere gitarer.

Poenget mitt var uansett at for gitarister flest, med noen unntak, Aphelion eksempelvis, så er en lett gitar mer attraktiv enn en bæltung en. Ikke bare når det gjelder spillekomfor, men også hvordan den låter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.